کد خبر: ۱۰۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 24
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس در بحث تولید دارو روند صعودی داشته‌ایم اما این روند کند است، بر ضرورت تامین اعتبار برای رشد صنعت دارو تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین،سلیمان عباسی با یادآوری درخواست وزیر بهداشت از دولت برای تخصیص هزار میلیارد تومان به صنعت دارو، افزود: موضوع بسیار مهم در حوزه دارو توجه به اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری تاکید زیادی داشتند تا همه مسئولان در این زمینه گام های موثری بردارند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: توجه به صنعت دارو از آن جهت حائز اهمیت است که تکمیل کننده درمان بوده و اگر در دسترس بیماران نباشد آنها را با مشکلات جدی درمان مواجه می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: توجه به صنعت دارو منجر خواهد شد که در صورت تحریم‌های بین‌المللی بتوانیم روی پای خود ایستاده و حوزه دارو را حمایت کنیم و حتی در منطقه نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ واقعیت آن است که توجه به صنعت دارو بیشتر از نفت برای کشور ارز آوری به همراه دارد.

وی یادآور شد: بدون شک اگر در صنعت دارو به خودکفایی نرسیم تکیه اصلی کشور بر واردات دارویی خواهد بود که در این میان علاوه بر سخت شدن دسترسی بیماران به دارو، هزینه‌های سنگین نیز بر دوش بیماران تحمیل خواهد شد و نقش واسطه ها و دلالان پررنگ تر شود لذا در جهت اقتصاد مقاومتی، لازم است صنعت دارو مورد حمایت جدی دولت قرار گیرد.

عباسی تاکید کرد: ایران دارای نیروهای نخبه بوده و به جهت اقلیم گوناگون، می توان گیاهان دارویی مختلفی را کشت کرد که این مهم نیازمند حمایت های مالی است تا بتوان برنامه ریزی برای آن انجام داد.

 نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم، ادامه داد: اگرچه در بحث تولید دارو روند صعودی را در پیش گرفته‌ایم اما این روند کند است درحالی که می توان به سرعت آن افزود که استفاده از این ظرفیت نیازمند تامین منابع مالی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: وزیر بهداشت نسبت به صنعت دارو نگاه مثبتی دارد و اگر این منابع در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد همه کشورهای منطقه چشم به ایران دوخته و این می تواند از لحاظ ارز آوری نیز برای کشور بسیار سودمند باشد.

برچسب ها: بهداشت ، صنعت ، دارو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: