کد خبر: ۱۰۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>متخصص پوست با اشاره به راه‌های درمان جوش صورت گفت: تنها ماده خوراکی که تاکنون براساس تحقیقات ثابت شده استفاده از آن سبب تشدید جوش صورت می‌شود، شیر گاو است.

به گزارش شفا آنلاین،ندا ادیبی در رابطه با مشکلات جوش صورت و راه‌های درمان آن اظهارداشت: 90 درصد افراد در سن بلوغ دچار مشکل جوش صورت شده و افراد بسیار کمی هستند که درگیر این مسئله به ویژه در دوران جوانی و نوجوانی نشوند.

وی با اشاره به اینکه ابتلا به جوش صورت در دوران نوجوانی موضوع عجیبی نیست، گفت: جوش صورت شدن و ضعف داشته و براساس محل بروز آن می‌تواند متفاوت باشد البته در میان جوش‌های مختلف، جوش صورت شایع‌تر است.

متخصص پوست بیان داشت: برخی از جوش‌ها خفیف بوده و خیلی زود برطرف می‌شوند ولی تعدادی از جوش‌ها نیز از نوع چرکی به شمار رفته و تنها با مراجعه به متخصص پوست قابلیت درمان دارند همچنین برای بروز جوش یک علت خاص و مشخصی وجود ندارد و گاهی چند عامل دست به دست هم داده و سبب ظهور جوش صورت در فرد می‌شوند.

ادیبی عنوان کرد: عوامل باکتریال، چربی سطح پوست، تغییرات هورمونی، اختلال در قاعدگی از جمله دلایل بروز جوش به شمار رفته و پزشکان بسته به شدت و ضعف این مشکل داروی موضعی یا خوراکی تجویز می‌کنند ولی اصولاً زمانی که جوش‌ها حالت چرکی و عفونی داشته باشند آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی توسط پزشک پیشنهاد می‌شود.

وی ادامه داد: برخی از جوش‌ها نسبت به سایر نمونه‌ها پیچیده‌تر بوده و با دردهای استخوانی، مفصلی، عفونت شدید یا حتی تب همراه است و این نمونه از جوش‌ها در پسرها شایع‌تر از دختران است که درمان آن تنها از طریق مراجعه به پزشک متخصص صورت می‌گیرد.

متخصص پوست اضافه کرد: برخی جوش‌ها در صورت فرد بدشکلی ایجاد می‌کند و سطح پوست را ناهموار کرده و حفرات فرورفته‌ای را ایجاد می‌کند، این نوع جوش نیز حتماً نیاز به درمان توسط پزشک متخصص دارند.

ادیبی با تاکید بر اینکه جوش‌ها را به هیچ عنوان نباید دستکاری کرد، گفت: این مسئله سبب می‌شود که در صورت یا محل جوش لک ناشی از التهاب ایجاد شده و جای جوش برای مدت‌ها در بدن فرد باقی بماند همچنین برخی از جوش‌ها ممکن است در محل‌های حساسی همچون نزدیک به سینوس مغزی بوده و در صورت فشار آن سیستم اعصاب مرکزی تحت تاثیر قرار گیرد لذا فشار دادن جوش به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی از مواد لایه‌بردار جهت درمان جوش استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: اصولاً جوش‌ها پس از درمان طی 4 ماه تا 6 ماه به صورت کامل رفع شده ولی باید به این موضوع توجه کرد که به هیچ عنوان افراد جهت رفع مشکل جوش خود درمانی نکنند و اقدامات لازم را حتماً تحت نظر پزشک متخصص انجام دهند.

متخصص پوست بیان داشت: در برخی افراد فعالیت‌های بدنی که سبب تعریف بیش از حد بدن شود جوش‌ها را تشدید کرده و سبب بروز آنها می‌شود مشاغلی همچون آشپزی و مکانیکی که با بخار آب و روغن سر و کار دارد احتمال ابتلا به جوش را بیشتر می‌کند.

ادیبی با اشاره به اینکه تنها ماده خوراکی که تاکنون براساس تحقیقات ثابت شده استفاده از آن سبب تشدید جوش صورت می‌شود، شیر گاو یا پاستوریزه است، گفت: بقیه مواد خوراکی از لحاظ علمی ثابت نشده ولی ممکن است خود فرد به این موضوع دست یابد که استفاده از ماده خوراکی خاص سبب بروز جوش در صورت یا بدن آن می‌شود.

وی با بیان اینکه استرس و اضطراب می‌تواند سبب تشدید جوش‌های صورت شود، اظهارداشت: کرم‌های آرایشی که چرب است به دلیل بستن منافذ پوست سبب بروز جوش می‌شود لذا افرادی که دچار این مشکل هستند باید از کرم‌های آرایشی که پزشک متخصص تجویز می‌کند استفاده کنند، این موضوع در کرم‌های ضد آفتاب نیز صادق بوده لذا افراد باید این موضوع را مد نظر قرار دهند.

برچسب ها: جوش صورت ، متخصص ، خفیف
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: