کد خبر: ۱۰۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>سلامت>با وجود پیشرفت های علم پزشکی محققان هنوز نتوانسته اند راه حل درمانی برای یک بیماری التهابی دردناک پیدا کنند که در کشور ترکیه بسیاری از جوان ها به آن مبتلا و از بابت آن رنج می برند.
به گزارش شفا آنلاین،بیماری Behcent نوعی بیماری التهابی مزمن مقاوم به درمان طولانی مدت است که بر رگ های خونی بدن اثر می گزارد.

گفتنی است، ابتلا به این بیماری باعث علائم مختلف در بدن از جمله بروز زخم در دهان، زخم های پوستی، التهاب چشم، ورم مفاصل ، التهاب روده ، مغز و نخاع می شود.

بررسی ها نشان می دهند، از جمله نکات منحصربفرد در خصوص این بیماری شایع بودن آن در کشور ترکیه است ، با این حال در کشورهای دیگر نیز موارد ابتلا به این بیماری گزارش شده است.

در کشور ترکیه از هر 100 هزار نفر 400 نفر به این بیماری مبتلا هستند در حالی که این نرخ در کشور ایالات متحده یک مورد از هر 170 هزار فرد است.

این بیماری مسری نیست و قابل سرایت از فردی به فرد دیگر نیست و اوج ابتلا به آن در دهه 20 و 30 زندگی افراد وجود دارد و بیشتر مردان را به نسبت زنان تحت تاثیر قرار می دهد.

کارشناسان علل مختلفی را برای ابتلا به این بیماری نام برده اند که عوامل ژنتیکی ، وراثتی ، باکتری ها ، ویروس ها و عوامل محیطی همگی می توانند اثر گزار باشند.

از جمله حملات این بیماری بروز زخم در دهان بویژه بر روی زبان، لثه ها، لوزه ها، سقف دهان، پشت گلو و حتی روی گونه ها است.

این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها راه حل استفاده از داروهای موضعی از جمله داروهای ضد درد، قطره های چشمی ، ژل ، داروهای حاوی ترکیبات کورتون دار و روغن های دارویی است که به تسکین درد کمک می کنند.

زخم های پوستی به شکل تاول های دردناک و نیز حساس و قرمز بودن پوست یکی دیگر از علائم این بیماری است که می تواند حتی به صورت کبودی یا زخم های چرکین بر روی پوست نمایان شود.

مشکلات چشمی نیز در اثر این بیماری به شکل التهاب لایه میانی چشم ظاهر می شود و می تواند مشکلات شدید و دردناکی را برای افراد ایجاد کند.

افراد مبتلا به این بیماری باید در خصوص مراقبت از خود بسیار محتاط باشند و بویژه تحت معاینات دوره ای قرار داشته باشند .

این بیماری می تواند همچنین باعث مشکلات ریوی چون تنگی نفس و انسداد شریان های ریوی شود، این بیماری می تواند در هر نقطه ازدستگاه گوارش باعث ایجاد زخم شود و علائمی چون بی اشتهایی، درد ، استفراغ، اسهال و خونریزی را ایجاد کند.

و در نهایت مشکلات عروق ناشی از این بیماری به شکل گرفتگی عروق و بروز لخته خونی و حتی مرگ در اثر آن می تواند بروز کند.

دانشمندان اعتقاد دارند این بیماری نیاز به یک غربالگری جهانی به لحاظ شناسایی تعداد مبتلایان و درمان آنها و شناخت راه های درمانی و اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه دارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: