کد خبر: ۱۰۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 22
متخصص رادیولوژی و سونوگرافی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص رادیولوژی و سونوگرافی کیفیت خدمات تصویربرداری درایران راهمردیف کشورهای پیشرفته دانست و گفت :این درحالی است که متاسفانه تعرفه برخی خدمات رادیولوژی درایران یک صد و پنجاهم یا یک دویستم قیمت اصلی آن خدمت است!

دکتر مارینا پورافکاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر، مهم ترین چالش های رادیولوژیست ها را مسائل اقتصادی دانست و افزود: در جامعه ما خدمات تصویربرداری با همان کیفیت،دستگاه ها و وسایل کشورهای پیشرفته ارائه و هزینه می شود.حال آنکه ما همان قیمتی را برای یک دستگاه سی تی اسکن می پردازیم که یک مرکز تصویربرداری در امریکا، آلمان، اروپا و... می پردازند.اما در ازای آن ،تعرفه ای که بابت این خدمت می گیریم گاهی یک صد و پنجاهم یا یک دویستم قیمت اصلی آن خدمت است که این روند بار بسیار زیادی را به دوش جامعه رادیولوژی از جهت بروز رسانی دستگاه ها، ارائه خدمات و... تحمیل می کند.

وی وضعیت دستگاه های رادیولوژی را خیلی خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: اما این خوبی به قیمت خون دل رادیولوژیست هاست زیرا رادیولوژیست ها زحمت بسیار زیادی می کشند.


وزارت بهداشت لطف و تفضلش را از رادیولوژیست ها دریغ نکند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهارکرد: مناز وزارت بهداشت تقاضا دارم که لطف و تفضلش را از جامعه رادیولوژی نیز دریغ نکند؛ از طرفی دیگر محدودیت ها و وظایف جامعه رادیولوژی را کنترل کند تا سایر رشته ها نیز به آن دست اندازی نکنند و از نظر اقتصادی درمجموع کمک کننده جامعه رادیولوژی باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: