کد خبر: ۱۰۸۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 19
شفا آنلاین>سلامت>رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی از تاسیس شرکت دانش ‌بنیانی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: از مهم ترین اقدام ما در سال جاری افتتاح سایت تولید رده‌های سلول‌های بنیادی است.

 به گزارش شفا آنلاین،ناصر اقدمی روز پنج شنبه در افتتاحیه اولین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: با افتتاح سایت تولید رده‌های سلول ‌های بنیادین قادر خواهیم بود سلول ‌های کاملا استاندارد و صنعتی تولید کنیم.
وی به تلاش پژوهشگاه رویان برای تولید صنعتی و استاندارد سلول ‌های بنیادی اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جدید اقدام به تولید رده‌های سلولی برای کاربرد در بخش درمانی کرده‌ایم.
رییس مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی این اقدام را الگویی برای محققانی دانست که می ‌خواهند وارد این عرصه شوند.
اقدمی همچنین به ایجاد بیمارستان سلول ‌های درمانی اشاره کرد و گفت: راه‌ اندازی این بیمارستان دارای فراز‌ و فرودهایی است که در حال حاضر نقشه‌ های آن آماده شده است و تا حدودی نیز مکان آن مشخص شده و اخیرا گود بردای آن انجام شده است.

** بررسی آخرین دستاوردهای علم و تحقیقاتی توسط محققان داخلی و خارجی در کنگره سلول های بنیادی و پزشکی
همچنین رامین حشمت مدیر آموزش، پژوهش و توسعه منابع انسانی در این مراسم تصریح کرد: این جشنواره دارای بخش‌ های مختلفی است که از آن جمله می‌توان به کنگره بین‌المللی سلول‌ های بنیادی و پزشکی بازساختی، فناوری و فن ‌بازار و نمایشگاه و بخش کارگاه‌های آموزشی تخصصی اشاره کرد.
وی با یادآوری این که قرار است در این جشنواره از برگزیدگان المپیاد دانش ‌آموزی تقدیر شود اظهار داشت: در بخشی از کنگره آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی توسط محققان داخلی و خارجی بحث و تبادل ‌نظر می ‌شود و این کنگره تا اول خرداد‌ماه ادامه دارد.
حشمت ادامه داد: در اولین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی 14 نفر از افراد برتر حوزه سلول های بنیادی از کشورهای آلمان، اتریش، هلند و انگلستان برای سخنرانی حضور دارند و 22 سخنرانی داخلی نیز در طول مدت برگزاری جشنواره انجام خواهد شد که 11 سخنران آن از ایرانیان خارج از کشور و فعال در حوزه سلول های بنیادی هستند.
وی افزود: در این جشنواره در مجموع 280 مقاله دریافت شده است که 30 مقاله آن از ایران، 5 مقاله از کشورهای همسایه تاجیکستان، عراق، پاکستان و در مجموع 140 مقاله در قالب پوستر ارائه می شود.
مراسم افتتاحیه اولین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی امروز با حضور جمعی از دانشمندان برتر
بین المللی و اساتید از کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس، هند، آلمان، ایتالیا و همچنین مسئولان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان و صاحبان اینده و فن در سالن همایش های رایزن برگزار شد.
در اختتامیه این جشنواره برای اولین بار؛ جایزه ملی سلول های بنیادی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، اول خرداد در مرکز همایش های بین المللی رایزن اعطا می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: