کد خبر: ۱۰۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 19
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، عنوان کرد: تمام قسمت‌های سنجد دارای خواص دارویی بسیاری است که مصرف آن در حفظ سلامت افراد کمک می‌‌کند.
به گزاترش شفا آنلاین،دکتر محمد هاشمی درباره فواید مصرف سنجد، گفت: خواص درخت سنجد در تمام اندام‌های آن از ریشه و چوب گرفته تا پوست و میوه آن منتشر است و استفاده گسترده‌ای در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی، عطر سازی و چوب دارد.

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، افزود: قسمت میانی و آردی شکل میوه سنجد حاوی 2 نوع قند و 7 نوع چربی اشباع شده و نشده است که در طب سنتی به عنوان قابض و در درمان بیماری‌های دندان، لثه، اسهال و زخم معده کاربرد دارد.

به گفته وی، بخش درون یا هسته چوبی سنجد 17 نوع اسید آمینه و تعدادی پروتئین با خواص متعدد دارویی در خود دارد، به‌ طوری‌که شکل آسیاب شده آن به صورت کامل و یا پخته شده میوه کامل آن (همراه با پوست) می‌تواند در بهبود دردهای ناشی از آرتروز موثر باشد.

هاشمی در ادامه یادآور شد: روغن هسته سنجد اثرات مفیدی در برطرف ساختن التهابات غشا مخاطی در انواع زکام و عفونت‌های تنفسی دارد.

دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران، عنوان کرد: جوشانده، شیره و عرق شکوفه سنجد نیز خواص دارویی متعدد از جمله تاثیر بر بهبود کیفیت گوارشی دارد.
برچسب ها: سنجد ، ریشه ، چوب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: