کد خبر: ۱۰۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 19
شفاآنلاین :سیاسی >شورای نگهبان طرح جرم سیاسی را با توجه به اصلاحات انجام شده در آن در مجلس شورای اسلامی، مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

به گزارش شفاآنلاین از اداره کل روبط عمومی شورای نگهبان، طرح جرم سیاسی که با اصلاحاتی در جلسه مورخ بیستم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 29 اردیبهشت ماه 1395شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 کلیات طرح «جرم سیاسی» 29 دی ماه سال 94 با ١٢٠ رأی موافق، ٢١ رأی مخالف و ٨ رأی ممتنع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسید.
در این طرح «جرم‌هایی که سیاسی محسوب نمی‌شوند»،همچنین «نحوه رسیدگی به جرائم سیاسی» و «امتیازات متهمان و محکومان جرائم سیاسی» تببین شده است.
بر اساس اصل ١٦٨ قانون اساسی «رسیدگی به جرائم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد. نحوه انتخاب،شرایط و اختیارات هیأت منصفه و تعریف جرم سیاسی را قانون بر اساس موازین اسلامی معین می‌کند».

**تایید طرح دوفوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو

همچنین شورای نگهبان طرح دوفوریتی اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
این طرح مصوب جلسه مورخ بیست و ششم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود و پنج مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: