کد خبر: ۱۰۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی رمز شادابی و سرزنده بودن سلول‌ها را از دیدگاه طب سنتی تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،سید مهدی میرغضنفری درباره خلط خون اظهار داشت: نقطه قوت طب سنتی و روح طب سنتی حفظ سلامتی است که مقدم بر درمان بیماری است.

به‌گفته وی غذای انسان به‌صورت کلی گندم و فرآورده‌های آن است مثل نان خوب و برنج و مواد غذایی شیرین مثل انگور، انجیر، سیب شیرین و گوشت‌هایی که گوشت قرمز و در آخر گوشت سفید است.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: البته این به این معنی نیست که ما از اینها زیاده‌روی کنیم که خودش عوارض زیادی دارد. این مواد غذایی که یاد شد, در واقع مواد غذایی خوردنی است که غذای اصلی ما هستند.

نمک، ترشیجات، مواد غذایی تلخ و تند و لبنیات غذای اصلی انسان نیست

میرغضنفری بیان داشت: نمک، ترشیجات، چیزهای تلخ، تند حتی سبزی و میوه و حتی لبنیات در حد زیاد, غذای اصلی انسان نیست ولی لازم است که ما از آنها هم به‌میزانی که باید استفاده کنیم و در عین حال مزاجمان را هم بتوانیم در تعادل قرار دهیم چون با خوردن مواد غذایی‌ای که جزو خوردنی‌های اصلی به حساب می‌آیند, مزاج انسان در حد تعادل حفظ می‌شود.

وی اضافه کرد: پس نتیجه این شد که اگر ما طی شبانه‌روز قسمت اعظم آن چیزهایی را که می‌خوریم همان‌هایی باشد که غذای انسان است مثل نان، برنج، گوشت سالم، میوه‌های سالم و خوب مناسب فصل، خلط دم طبیعی در ما تولید می‌شود.

رمز شادابی و سرزنده بودن سلول‌ها از دیدگاه طب سنتی

این متخصص طب سنتی یادآور شد: اگر خلط دم طبیعی در ما تولید شود مساوی با این است که تمام سلول‌ها شاد و سرزنده از نظر فعالیت هستند و از نظر ترکیباتشان و فعالیتشان  هم خیلی خوب فعالیت می‌کنند.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: این سلول می‌تواند سلول پوست، مو، کلیه و تخمدان باشد یا سلول‌های گوارشی یا مغزی باشد. نتیجه‌اش چیست؟ فعل سالم است, هدف از بحث پزشکی فعل سالم است، افعال سالم باشد، یعنی اینکه بدنمان سالم باشد، قلب و مغزمان خوب کار کند و خیلی خواب‌آلود نباشیم، به‌موقع گرسنه شویم و سیر شویم و غیره.

برچسب ها: طب سنتی ، سلامتی ، گوشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: