کد خبر: ۱۰۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه پرداخت‌های چند صد میلیون تومانی در وزارت بهداشت وجود ندارد، گفت: به طور حتم اگر سندی به مجلس ارسال شود، پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسینعلی شهریاری درباره نامه دبیرکل خانه پرستار به وزیر اقتصاد و دارایی درباره پرداخت‌های چند ۱۰۰ میلیون تومانی در وزارت بهداشت، افزود: قطعا چنین پرداختی هایی در وزارت بهداشت و درمان وجود ندارد زیرا تمام احکامی که در این وزارتخانه از سوی کارگزینی صادر می‌شود بر اساس قانونی است که این قانون را وزارت بهداشت به تنهایی تعریف نمی‌کند.

وی ادامه داد: پزشکان در ازای خدماتی که ارایه می دهند کارانه ای دریافت می‌کنند که این نیز در چارچوب قانون است بدان معنا که به تعداد بیمارانی که عمل جراحی آنان انجام می‌شود از هر بیمار یک درصد به پزشک اختصاص می‌دهند که طبیعی است، اگر تعداد ارایه خدمات از سوی پزشک بالاتر باشد درآمد پزشک افزایش یافته و اگر کمتر باشد درآمد نیز کاهش می یابد که از این مبلغ نیز بر اساس قانون مالیات کم می شود لذا اقدامی خلاف قانون شکل نگرفته است.

شهریاری تصریح کرد: البته تردیدی وجود ندارد که دولت باید قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری را که در مجلس هفتم به تصویب رسید اجرایی کند زیرا این حق قانونی پرستاران است که بر اساس خدمات ارایه شده تعرفه هایی را برای آنان در نظر گرفته و اعمال کنند که متاسفانه هنوز اجرایی نشده است، حال درخواست داریم که دولت با اجرایی کردن این قانون، گامی در جهت دستیابی پرستاران به حقوق خود بردارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره درخواست دبیرکل خانه پرستار مبنی بر ورود مجلس و نهادهای نظارتی به پرداخت‌ های چند صد میلیون تومانی در وزارت بهداشت، گفت: به طور حتم اگر سندی برای نمایندگان به مجلس ارسال کنند بر اساس وظیفه نظارتی خود پیگیری خواهیم کرد به شرط آنکه این اسناد مستند بوده و به طور کامل مشخص شود که پرداخت‌هایی خلاف قانون شکل گرفته که بدون شک ما آن را پیگیری خواهیم کرد.

روز گذشته دبیرکل خانه پرستار در نامه‌ای خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به پرداخت حقوق های چند ده و گاهی چند صد میلیون تومانی در وزارت بهداشت از وی خواست به سیستم غیرقابل دسترسی پرداخت‌های این وزارتخانه ورود کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: