کد خبر: ۱۰۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>به گفته محققان، هر چقدر میزان تناسب اندام و سلامت قلبی-ریوی بیشتر باشد ریسک ابتلا به نشانه های پیش دیابت یا دیابت نوع۲ کاهش می یابد.
به گزارش شفا آنلاین،معمولا به افراد مبتلا به دیابت ورزش کردن توصیه می شود تا بدین ترتیب میزان قندخون، حساسیت به انسولین، فشارخون و سطح کلسترول بهبود یابد.

دکتر لیزا چو، عضو تیم تحقیق از دانشگاه مینه سوتا، در این باره می گوید: «این مطالعه اسناد و مدارکی را در جهت حمایت از این باور عمومی که تناسب اندام در کاهش ریسک ابتلا به دیابت مفید و موثر است ارائه می کند.»

در این مطالعه بیش از ۴۳۰۰ فرد بزرگسال حضور داشتند. تمامی آنها برای اولین بار در سال ۱۹۸۵ یا ۱۹۸۶ زمانیکه بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن داشتند تحت تست ورزش با تردمیل قرار گرفتند. تست تردمیل مجددا در سال هفتم و بیستم مطالعه انجام شد.

در طول این مدت، افراد دارای سلامت بهتر قلب-ریه در معرض ریسک پایین تر ابتلا به دیابت نوع۲ یا علائم پیش دیابت قرار داشتند.

به گفته محققان، ۸ تا ۱۱ درصد میزان تناسب اندام بیشتر و سلامت قلب-ریه بهتر ریسک ابتلا به دیابت نوع۲ را تا ۰.۱ درصد کاهش می دهد.

محققان اذعان می کنند میزان بالای تناسب اندام نیازمند انجام ورزش های سنگین و شدید به مدت ۳۰ دقیقه در روز، پنج روز در هفته یا ورزش ملایم به مدت ۴۰ دقیقه در روز و پنج روز هفته است.

برچسب ها: سلامت ، دیابت ، قندخون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: