کد خبر: ۱۰۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: آمار دقیقی از میزان مصرف الکل در کشور نداریم اما حدود دو سوم الکل مصرفی، ساخت داخل و حاوی بدترین مواد مضر است.

 به گزارش شفا آنلاین،علی‌اکبر سیاری روز سه‌شنبه در اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در وزارت بهداشت ، الکل، مواد مخدر و تغذیه نامناسب را از عوامل بروز بیماری‌های غیرواگیر برشمرد.
وی ادامه داد: به‌عنوان مثال مصرف مواد مخدر و روانگردان در آرایشگاه‌های زنانه، ‌باشگاه‌های بدنسازی و تبلیغات ماهواره‌ای مثلثی هستند که با تبلیغ زیباشدن و آموزش چهره به چهره، جوانان زیادی را گرفتار کرده اند.
وی هر چند اظهار کرد که مصرف مواد مخدر در کشور ما بالا و یکی از تهدیدهای جدی سلامت است؛ در عین حال گفت که مصرف الکل در کشور بالا نیست.

**365 میلیارد تومان برای اجرای سند ملی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر
سیاری اضافه کرد: باتوجه به روند افزایش بیماری‌های غیرواگیر شامل بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و تصادفات در کشور 365 میلیارد تومان برای اجرای سند ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع شده است و دانشگاه‌ها حق ندارند این اعتبار را در جای دیگری هزینه کنند.
معاون وزیر بهداشت همچنین با اشاره به مصرف دخانیات به‌عنوان یکی از عوامل افزایش بیماری‌های غیرواگیر خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی 6 استراتژی برای کاهش مصرف دخانیات به کشورها اعلام کرده که همه آنها در ایران اجرا شده است و آخرین آنها افزایش مالیات سیگار بود که امسال در مجلس تصویب شد.
سیاری اضافه کرد: مطابق قانون، مصرف سیگار در اماکن عمومی ممنوع است و امسال این ممنوعیت با جدیت بیشتری اعمال می‌شود و تابلوی ممنوعیت مصرف سیگار در همه اماکن عمومی باید نصب شود.
سیاری یاد آور شد: در ایران حداقل پنج میلیون و 300 هزار تن، سیگار می‌کشند و سالانه 63 میلیارد نخ در کشور مصرف می‌شود و 63 هزار مرگ در کشور هم به علت مصرف سیگار است.
سیاری مصرف بالای نمک در کشور را هم یکی از عوامل گسترش بیماری‌های غیرواگیر دانست و افزود: ایرانیان به طور متوسط روزانه 12 گرم نمک مصرف می‌کنند که این میزان باید به حداقل پنج گرم در روز کاهش یابد؛ این در حالی است که هر ایرانی فقط با مصرف نان بیش از پنج گرم نمک در روز مصرف می‌کند.
برچسب ها: اجلاس ، پزشکی ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: