کد خبر: ۱۰۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی راههای درمانی و دارویی جوش‌ها را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،اکرم السادات اطیابی درباره درمان دارویی جوش‌ها اظهار داشت: داروهای منضج و مسهل به رفع جوش‌ها کمک می‌کند.

به گفته وی منضج‌ها داروهایی هستند که مواد زائد بدن را اماده برای دفع می‌کنند و مسهل‌ها داروهایی هستند که کمک به خروج مواد زائد آماده دفع می‌کنند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: نکته قابل بیان این است که در اکثر موارد استفاده همزمان از منضج و مسهل و یا داروهایی که هر دو خاصیت را دارند, به درمان کمک می‌کنند.

اطیابی افزود: افراد دچار جوش صورت بهتر است تا دو هفته به جای هر غذایی فقط ماءالشعیر طبی و نخوداب مصرف کنند زیرا ماءالشعیر طبی دارای خاصیت رطوبت رسانی خوب و پاک کننده مناسب خون از مواد زائد است، همچنین نخوداب طبی غذایی مناسب برای رفع ضعف ناشی از مصرف ماءالشعیر طبی است که خون صالح در بدن تولید می‌کند و تقویت کننده طبیعت بدن است.

وی اضافه کرد: پس از گذشت دو هفته از خوردن ماءالشعیر و نخودآب، چنانچه بروز جوش‌ها متوقف شده باشد. دستور دارویی تجویز می‌شود, مثلاً گِلِ ارمنی (100گرم) و بذر کتان (20 گرم) را با هم آسیاب کنند و از الک آردی عبور دهند. سپس آن را با آب خمیر کنند و روی صورت ضماد یا طِلا کنند. پس از یک ساعت زیر دوش آب گرم قرار بگیرند تا ماسک، خود به خود از پوست جدا شود. این عمل را بایستی یک بار شب قبل از خواب و یک بار صبح تکرار کنند تا دیگر اثری از جوش روی پوست باقی نماند.

برچسب ها: طب سنتی ، مسهل ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: