کد خبر: ۱۰۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>بخش بیماریهای خاص بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با هدف حمایت ، کاهش دغدغه و آسان سازی شرایط برای بیماران راه اندازی شد.

 به گزارش شفا آنلاین، بخش بیماری های خاص بیمارستان کیش دوشنبه شب با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، رییس بیمارستان و جمعی از معاونان و مدیران افتتاح شد .
با افتتاح این بخش بیماران تالاسمی ،هموفیلی و دیالیزی می توانند از خدمات این بیمارستان به صورت شبانه روزی و رایگان استفاده کنند .
بخش بیماریهای خاص بیمارستان کیش مجهز به هفت تخت و تجهیزات لازم است .
رییس بیمارستان کیش افتتاح این بخش را در راستای کاهش دغدغه های بیماران ، همچنین خدمت رسانی بیشتر و پیشرفت در عرصه بهداشت و درمان عنوان کرد.
محمد خلخالی به نامگذاری سالجاری به عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل اشاره کرد و گفت : در ابتدای سال برنامه های ویژه ای را در حوزه بهداشت ، درمان و سلامت در دستور کار قرار دادیم .
وی اظهار داشت: تاکید مدیریت عالی منطقه بر این بود که جزیره کیش را به مرکز نمونه بهداشت و درمان کشور تبدیل کنیم ، قدمهای اولیه در راستای تامین زیر ساخت ها برداشته شده است .
خلخالی با بیان اینکه می توانیم امکانات و تجهیزات این بیمارستان را با بهترین بیمارستان سرزمین اصلی مقایسه کنیم افزود : اهداف مورد نظر در راستای توسعه سلامت در حال عملی شدن است .
رییس بیمارستان کیش گفت : امروز بحث مطالعات جامعه شناختی و بهداشت و درمان در دنیا حرف اول را می زند ، در این راستا می توانیم پیشگیری کنیم و بهداشت را مقدم بر درمان بدانیم ، درمان هزینه بر و هزینه ساز است و برای بیمار درد و رنج و برای خانواده ها دغدغه ایجاد می کند .
در ادامه این مراسم رییس بخش بیماری های خاص بیمارستان کیش به تعریف بیماری خاص پرداخت و گفت : هموفیلی ، تالاسمی و نارسایی مزمن کلیه یا دیالیزاز جمله بیماری خاص در کشور هستند .
دکتر باقری با اعلام اینکه 30 هزار بیماری تالاسمی در کشور وجود دارد گفت : استان های هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ،کرمان ، تهران و خراسان رضوی و استان های شمالی کشور بیش از سایر استان ها درگیر این بیماری هستند .
وی به وجود یک هزار و 500 بیمار تالاسمی در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت : روزانه 70 نفر برای دریافت خون به مرکز بیماریهای خاص استان مراجعه می کنند که در سال 94 به این تعداد 30 نفر اضافه شده است .
این پزشک با بیان اینکه در جزیره کیش 35 بیمار تالاسمی وجود دارد افزود : تعدادی بیمار هموفیلی نیز در جزیره داریم .این تعداد در کیش شناور و در ایام تعطیلات نوروز و تابستان متغیر است .
وی مشاوره پیش از ازدواج را مهمترین راه پیشگیری از این بیماری دانست و گفت : این مشاوره باید توسط افراد متخصص صورت گیرد .
باقری تزریق خون مداوم و سالم برای این بیماران را ضروری دانست و گفت :تغذیه مناسب و درمان دارویی در کاهش عوارض این بیماری تاثیر گذار است .
وی ارائه داروهای این بیماری را رایگان عنوان کرد و افزود : نوع خارجی این داروها با پوشش 91 درصد بیمه قابل دریافت است و تنها 9 درصد آن را بیماران می پردازند.
دکتر باقری با بیان اینکه هر بسته از قرص های خارجی برای درمان این بیماری یک میلیون و 300 هزارتومان هزینه دربردارد گفت : پرداخت 9 درصد این رقم هم برای برخی بیماران و خانواده های آنها بسیار سخت است .
رییس بخش بیماری های خاص یاد آور شد : در برخی کشورها همچون هند و پاکستان خون را به عنوان یک محصول فراوری شده به بیماران می فروشند ، برخی کشورها اروپایی نیز آن را به رایگان به بیماران می دهند و بیمه تمامی هزینه ها را می پردازد ، در کشور ما باید بیمه ،این پوشش را انجام دهد .
وی گفت : برای بیماران بستری تالاسمی رایزنی هایی انجام و بسیاری از مشکلات در این راستا حل شده است اما در مورد بیماران سرپایی این مشکل هنوز برطرف نشده است اما تا کنون هزینه ای از آنها بابت خون دریافت نشده و بیمارستان همه آن را پرداخت کرده است اما باید این مشکل را بیمه ها حل کنند تا بیمارستان هم زیر فشار قرار نگیرد .
دکتر باقری راه اندازی بخش مستقل برای این بیماران را اقدامی ارزشمند برشمرد و افزود : در این بخش هفت تخت برای پذیرش بیماران در نظر گرفته شده است که امیدواریم بتوانند از خدمات آن استفاده لازم را ببرند .
بازدید از بخش دیالیز و دلجویی از بیمار بستری شده و همچنین اهدا گل و هدیه به بیماران مبتلا به تالاسمی توسط مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش بخش دیگر این برنامه بود.
بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش دارای 64 تخت پذیرش بیمار و همچنین کلینیک های تخصصی در بخش های مختلف داخلی ، اطفال ، زنان و زایمان ، مراقبت های ویژه CCU، ICU، اتاق عمل مجهز ، کلینیک کبدی ، اتاق ایزوله و مرکز امحا زباله بیمارستانی است.
بخش لیزر درمانی ، آندوسکوپی و کولونوسکوپی ، فیزیوتراپی ، اکوکاردیوگرافی ، بخش بازتوانی قلب ، سنگ شکن ، سنجش تراکم استخوان ، دیالیز ، هپاتیت ،داروخانه و آزمایشگاه شبانه روزی از دیگر امکانات این مجتمع درمانی است.
بخش MRI بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش نیز اوایل اردیبهشت ماه در راستای توسعه گردشگری سلامت و ارائه خدمات به ساکنان و گردشگران راه اندازی شد .
جزیره کیش با 91/5 کیلومتر مربع مساحت در قلب خلیج فارس سالانه پذیرای بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: