کد خبر: ۱۰۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درنشست مشترک با سی جونگ لی (Si-jong Lee ) استانداراستان چانگ چئونگ بوک درکره جنوبی و هیات همراه گفت: سفر رییس جمهوری کره جنوبی به ایران، فصل نوینی را در همکاری های دو جانبه طب نوین و سنتی آغاز کرد.

 به گزارش شفا آنلاین، ایرج حریرچی با بیان اینکه ایشان که با موضوع همکاری های دو جانبه کشور ایران و کره در حوزه سلامت برگزارشد، افزود: امیدوارم این روابط را بهبود ببخشیم تا سرآغازی برای روابط کاری جدید بین دو طرف باشد.
وی اظهارکرد: ایران و کره جنوبی دو کشور مهم در قاره آسیا هستند و با سفر اخیر رییس جمهوری کره به ایران فصل نوینی در روابط دو کشور ایجاد شده است.
حریرچی در ادامه بیان کرد: درسفرهیات کره ای به ایران، تفاهم نامه سه جانبه ای بین وزارت بهداشت ایران و بانک اگزیم کره در زمینه دارو و بیمه سلامت منعقد شد.
معاون کل وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هم اکنون کشور ما از نظرتولید علم رتبه اول را در آسیای جنوب غربی داریم و درحال حاضر وزارت بهداشت مجری مهمترین برنامه اجتماعی دولت یعنی طرح تحول سلامت است که قطعا بهره گیری از تجربیات شما می توانند کمک موثری در بهتر اجرا شدن برنامه های ما داشته باشد.
حریرچی به زمینه های همکاری درحوزه های بیمارستان سازی، دارو و تجهیزات پزشکی، ایمنی غذا، اجرای برنامه های مشترک در خصوص بیمه سلامت، تکنولوژی اطلاعات و آموزش پزشکی و همچنین در زمینه طب سنتی بطور خاص با استان چانگ چئونگ اشاره کرد و گفت: با توجه به استقرار KNIH و KFDA و مرکز ملی تحقیقات سلول های بنیادی که دراستان شما مستقر هست همکاری های بیشتری داشته باشیم.
وی افزود: میراث عمیق علمی و فرهنگی طب سنتی در کره جنوبی و ایران نقش مهمی در ادامه همکاری های دو جانبه در این حوزه دارد و مایل هستیم در هر دو زمینه طب نوین و طب سنتی از تجربیات کشور شما استفاده کنیم.
برچسب ها: سلامت ، آسیا ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: