کد خبر: ۱۰۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>یک مطالعه جهانی تازه نشان می‌دهد که میزان سقط‌جنین به‌طور چشمگیری در ۲۵ سال گذشته در کشورهای ثروتمند کاهش یافته، اما در کشورهای فقیرتر تنها اندکی کمتر شده است.
به گزارش شفا آنلاین،همچنین این پژوهش که سازمان جهانی بهداشت و موسسه گاتماچر آن را انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که اِعمال قوانین محدودکننده تاثیر کمی در کاهش میزان سقط‌جنین داشته و بیشتر باعث گرایش افراد به روش‌های غیرایمن شده است. تخمین زده شده که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به‌طور میانگین هرسال ۵۶ میلیون سقط‌جنین در جهان رخ داده است. به گفته محققان این نتایج تاثیر دسترسی به روش‌های نوین ضدبارداری مانند قرص، ایمپلنت و IUD را برای کاهش بارداری‌های ناخواسته برجسته می‌سازد.

       گیلدا صدق، مسئول این مطالعه در موسسه گاتماچر در آمریکا گفت: «به نظر نمی‌رسد در کشورهای درحال‌توسعه، خدمات تنظیم خانواده همراه با افزایش تمایل به خانواده‌های کوچک‌تر باشد. بیش از ۸۰ درصد بارداری‌های ناخواسته در زنانی اتفاق می‌افتند که وسایل ضدبارداری موردنیاز را دریافت نکرده‌اند و بسیاری از این بارداری‌ها منجر به سقط‌جنین می‌شوند.»

او گفت که روند کاهش در آمار سقط‌جنین در کشورهای ثروتمندتر به‌طور عمده ناشی از افزایش استفاده از شیوه‌های ضدبارداری جدید است که به زنان امکان نظارت بیشتر بر زمان‌بندی و تعداد کودکان موردنظر خود را می‌دهد. این مطالعه از داده‌های سقط‌جنین در بررسی‌های کشوری، آمارهای رسمی و سایر مطالعات منتشرشده و منتشرنشده در کنار اطلاعات میزان دسترسی به روش‌های ضدبارداری و شیوع استفاده از آن‌ها به تفکیک نوع روش، بهره گرفته است. سپس پژوهشگران از مدل‌های آماری برای تخمین میزان و روند بروز سقط‌جنین در همه مناطق جهان بین سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۴ استفاده کردند. آن‌ها دریافتند که در این مدت، میزان سالانه سقط‌جنین در کشورهای توسعه‌یافته از ۴۶ به ۲۷ نفر به ازای هر هزار زن ۱۵ تا ۴۴ ساله کاهش یافته است؛ اما در کشورهای فقیرتر این آمار تقریباً بدون تغییر باقی مانده و از ۳۹ به ۳۷ نفر رسیده است. همچنین این مطالعه آشکار کرد که آمار سقط‌جنین در کشورهایی که ممنوعیت سقط‌جنین وجود دارد با کشورهایی که سقط‌جنین در آن‌ها قانونی است، مشابه است (۳۷ در برابر ۳۴ سقط‌جنین به ازای هر هزار زن).Reuters
سپید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: