کد خبر: ۱۰۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 12
شفا آنلاین>سلامت>دکتر سام فورستر، از موسسه سانگر و موسسه هادسون تحقیقات پزشکی در استرالیا، گفت: باکتری های زنده در روده برای دستگاه گوارش ضروری است.حتی میتوان از این باکتری ها در درمانی برخی از بیماری های استفاده کرد.
به گزارش شفا آنلاین،عالیه مهروانی: محققان بر این باورند که باکتری های روده دو درصد از وزن بدن هر فردی را تشکیل می دهند و در حالتی خفته به حیات خود ادامه می دهند.
در حقیقت همین دو درصد باکتری های زنده در بدن باعث اضافه وزن و چاقی در برخی افراد می شود.

دانشمندان بر این باورند که باکتری های روده در خارج از بدن انسان نیز زنده می مانند.همچنین باکتری های زنده در روده نه تنها بر چاقی و اضافه وزن تاثیر دارد بلکه در شرایط گوناگون افراد را دچار بیماری های التهابی روده،سندرم روده تحریک پذیر و حتی افراد را به آلرژی مبتلا می کند.

این پژوهش که توسط دانشمندان موسسه سانگر در مجله Nature منتشر شده است بیانگر این مطلب است که اجتماع باکتری های زنده در در بدن که به میکروبیوم معروف است باعث ایجاد برخی اختلالات در بدن می شود.

دکتر سام فورستر، از موسسه سانگر و موسسه هادسون تحقیقات پزشکی در استرالیا، گفت: باکتری های زنده در روده برای دستگاه گوارش ضروری است.حتی میتوان از این باکتری ها در درمانی برخی از بیماری های استفاده کرد.

با توجه به اینکه بریتانیا دارای بالاترین سطح از چاقی در اروپا است، یک چهارم بزرگسالان این کشور با معضل چاقی رو به رو هستند این مطالعه در کاهش اضافه وزن و چاقی در این کشور نیز بی تاثیر نبوده است.آستان
برچسب ها: محققان ، باکتری ، چاقی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: