کد خبر: ۱۰۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل مجتمع دارویی درمانی هلال، با اشاره به افتتاح کلینیک سلامت مادر و جنین، اظهارداشت: زوجین می‌توانند با مراجعه به این مركز و انجام آزمایش‌های ژنتیكی از سلامت ژنتیكی خود آگاه شوند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حمید چوبینه در مراسم افتتاح کلینیک سلامت مادر و جنین در مجتمع دارویی درمانی هلال، گفت: از آنجا که تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیكی و معلولیت و همچنین ناباروری زوجین می‌تواند به عنوان مسئله‌ای مهم برای جامعه تلقی شود، لذا با راه‌اندازی مرکز ژنتیک و سلامت مادر، جنین و نوزاد، همسو با اهداف جمعیت در جهت كاهش آلام بشری حرکت خواهیم کرد؛ چراکه كاهش آلام به كاهش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌‌شود.

وی افزود: بر این اساس، افراد از جمله زوجین می‌توانند با مراجعه به این مركز و انجام آزمایش های ژنتیكی از سلامت ژنتیكی خود آگاه شوند تا از تولد نوزادان با اختلالات ژنتیكی پیشگیری شود؛ چراکه بسیاری از اختلالات متابولیكی در صورتی كه به‌موقع و زود تشخیص داده شود از بروز مشكلات بزرگ‌تر می‌كاهد.

مدیر عامل مجتمع دارویی درمانی هلال به راه‌اندازی مركزی به منظور تكریم ارباب رجوع و جلب رضایت بیماران در مجتمع اشاره و خاطرنشان كرد: گستردگی فعالیت‌های این مجتمع موجب شده است تا توجه به رضایت بیماران و تامین خواسته‌ها و تکریم آنها مورد توجه قرار گرفته و از این طریق بر فعالیت‌های خود نظارت داشته باشیم.

چوبینه با اشاره به اهداف جمعیت هلال احمر كه كمك به افراد نیازمند است، گفت: به علاوه به دنبال جلب خیرین برای کمک و رفع نیازهای بیماران مراجعه‌کننده به مجتمع هستیم و در این زمینه نیز بر اساس تفاهم با بانک‌ رفاه، امروز آمبولانسی با تمام تجهیزات به‌عنوان هدیه در اختیار هلال‌احمر قرار گرفت و امیدواریم دیگر سازمان‌ها نیز ما را در یاری‌رساندن به بیماران نیازمند این مجتمع كمك كنند.

وی همچنین از افتتاح بانك خون در این مجمتع دارویی و درمانی خبر داد و گفت‌: با كمک سازمان انتقال خون استان تهران بانک خونی برای نیازهای این مجتمع افتتاح شد.

محسن قدمی مدیر مركز ژنتیک و سلامت مادر، جنین و نوزاد هم در این مراسم با اشاره به پیشرفت و گستردگی علم ژنتیك در کشور، گفت: در سال‌های گذشته این رشته بسیار محدود بود، اما اکنون شاهدیم كه ژنتیک، به یكی از رشته‌های تخصصی ومورد نیاز سایر رشته‌های پزشکی تبدیل شده است.

وی افزود: مبتلایان به بیماری ژنتیكی در مدت کوتاه یك هفته یا یك ماه درمان نمی‌شوند، بلکه باید این بیماری را در تمام عمر با خود داشته باشند؛‌ در حالی كه می‌توان با انجام آزمایش‌های ژنتیك و غربالگری، پیش از تولد از این بیماری جلوگیری كرد.

برچسب ها: کلینیک ، سلامت ، جنین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: