کد خبر: ۱۰۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>سلامت>رييس جامعه جراحان ايران با اشاره به اينكه بيمه ها بايد به موقع هزينه هاي درمان را پرداخت كنند كه البته در حال حاضر اين وضعيت مهيا نيست، گفت:رابطه پولي بين پزشك و بيمار بايد قطع شود.

به گزارش شفا آنلاین، دكتر ايرج فاضل روز سه شنبه در حاشيه مراسم چهلمين كنگره سالانه انجمن جراحان ايران انجمن در جمع خبرنگاران افزود:پزشك بايد كار خود را به نحو مطلوب و شايسته انجام دهد و مسائل اقتصادي درمان بايد از طريق بيمه ها برطرف شود.
وي با اشاره به اينكه بيمه هاي ما شبه بيمه هستند، اظهار كرد: بيمه ها كارشان را انجام نمي دهند و داراي بدهكاري فراواني هستند كه اين موضوع مي تواند مشكلاتي را به همراه داشته باشد.

** تعرفه خدمات پزشكي عادلانه نيست
فاضل اظهار كرد: تصويب نشدن تعرفه خدمات پزشكي سال 95 جراحان مشكلاتي را در حوزه درمان از جمله امور بيمارستاني و مراكز درماني به وجود مي آورد كه مسئولان بايد آن را در اسرع وقت تصويب و ابلاغ كنند.
رييس جامعه جراحان كشور با اشاره به اينكه ما هر ساله دست به گريبان اين مسئله هستيم، بيان كرد: بيش از 50 روز از سال جاري گذاشته و هنوز تعرفه سال 95 به تصويب نرسيده است.
وي اظهاركرد: تعرفه خدمات پزشكي عادلانه نيست و همچنين متناسب با حرفه و شئون اجتماعي نمي باشد.
فاضل در ادامه به پيشرفت هاي علمي حوزه پزشكي كشور اشاره كرد و گفت: وضعيت علمي ما در اين رشته بسيار خوب است و شايد در هيچ رشته اي در كشور به اندازه اين رشته، پيشرفت نداشتيم.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر هيچ بيماري براي مداوا مجبور نيست به خارج از كشور اعزام شود، افزود: دركمتر رشته اين مقدار موفق بوديم ولي مشكلات هم در اين حوزه داريم كه تلاش مي كنيم شرايط بهتري را براي درمان فراهم كنيم.
فاضل به برگزاري چهلمين كنگره هاي سالانه جامعه جراحان ايران اشاره كرد و گفت: ارائه آخرين دستاوردهاي علمي و بيان اندوخته هاي علمي براي ارتقا سطح علمي جراحان از مهمترين اهداف برگزاري اين كنگره است.
كنگره سالانه جامعه جراحان ايران هرساله در ارديبهشت ماه به مدت يك هفته با حضور پزشكان جراح برگزار مي شود كه چهلمين كنگره آن در سالن همايش هاي رازي تهران در حال برگزاري است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: