کد خبر: ۱۰۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>سلامت>كارشناسان مي گويند، تغذيه پوست با ويتامين هاي K،E،B،C و مواد معدني به انسان در برخورداري از يك پوست سالم و درخشان كمك مي كند.
به گزارش شفا آنلاین، درحاليكه انسان ويتامين هاي كافي را از طريق ميوه و سبزيجات دريافت كند اما ممكن است در مورد فوايد اين ويتامين ها در محصولات مراقبت از پوست خود آگاهي نداشته باشد.
كارشناسان با تاكيد بر ضرورت تغذيه پوست براي برخورداري از يك پوست سالم و درخشان مي گويند، دانستن اينكه در زمان انتخاب محصولات مراقبت از پوست بايد به دنبال چه ويتامين هايي بود مي تواند به انسان در مراقبت از پوست خود كمك كند.
در اين گزارش دكتر 'آنيتا ستورنهام' پزشك عمومي و كارشناس محصولات مراقبت از پوست در مورد ضروري ترين ويتامين ها براي تركيب در محصولات مراقبت از پوست و دليل نياز به آنها توضيح مي دهد.
به گفته وي، براي برخورداري از يك پوست سالم، لازم است كه از داخل، پوست را با مصرف يك رژيم غذايي متعادل و مغذي كه مملو از ويتامين، مواد معدني و آنتي اكسيدان باشد تغذيه كرد. همچنين لازم است كه پوست از خارج نيز با استفاده از محصولات مراقبتي تغذيه كننده پوست كه مملو از آنتي اكسيدان ها و مواد مغذي پوستي باشد، تغذيه شود.
توصيه هاي غذايي براي مصرف ويتامين ها و مواد معدني در رژيم غذايي به منظور برخورداري از يك پوست سالم شامل همان مواد مغذي است كه توصيه مي شود در محصولات مراقبت از پوست نيز استفاده شوند.

***ويتامين C
ويتامين C (اسيد اسكوربيك) از جمله ويتامين هاي چند كاره اي است كه بايد به دنبال آن در محصولات مراقبت از پوست گشت. ويتامين C بهترين ويتامين چندكاره براي پوست است. ويتامين Cيك آنتي اكسيدان قوي است كه خواص محافظت از پوست در برابر اشعه UV دارد و به محافظت و ترميم پوست ، افزايش كلاژن و كاهش رنگدانه هاي پوستي كمك مي كند.

***ويتامين B
ويتامين B از ديگر ويتامين هايي است كه به هنگام خريد محصولات مراقبت از پوست بايد به دنبال آن گشت.
ويتامين Bيك تقويت كننده قوي پوستي كه به صورت يك عامل روشن كننده موثر پوستي نيز عمل مي كند. با استفاده منظم از ويتامين B مي تواند شاهد كاهش لكه هاي پوستي هايپرپيگمانتاسيون ( Hyperpigmentation ) يا تجمع غيريكنواخت رنگدانه ها در پوست خود بود. ويتامين Bهمچنين پتانسيل درمان آكنه و بيماري روزاسه (قرمزي صورت) را دارد.

***ويتامين E
از ديگر ويتامين هايي كه در محصولات مراقبت از پوست بايد وجود داشته باشد ويتامين E است. اين ويتامين، آنتي اكسيدان قدرتمند ديگري است كه به آبرساني و جوان سازي پوست كمك مي كند. ويتامين Eيك مرطوب كننده عالي است كه عمل ضد التهابي قوي نيز دارد و مي تواند از بروز علائم پيري پيش از موعد پيشگيري كند.
همچنين ويتامين E يك تقويت كننده عالي كلاژن محسوب مي شود كه با تحريك عوامل رشد سلول هاي پوستي عمل مي كند.

***ويتامين K
ويتامين K يك ويتامين ضروري براي لخته شدن خون است و مي تواند به جوانتر به نظر رسيدن پوست نيز كمك كند.
ويتامين K بر روي مويرگ هاي پوست در زير ناحيه چشم اثر مي گذارد و به كاهش حلقه هاي تيره و پف زير چشم كمك مي كند؛ اين در حالي است كه افزايش توليد كلاژن از ديگر ويتامين ها به تقويت و محكم شدن پوست اطراف چشم كمك خواهد كرد.

***مواد معدني
روي و گوگرد دو ماده معدني هستند كه به صورت ضد التهاب و آنتي باكتريال عمل مي كنند. از آنجايي كه روي حامل ويتامين A است موجب ترغيب سلامت پوست مي شود درحاليكه گوگرد به عنوان يك ضد عفوني كننده عمل كرده و به كنترل چربي پوست كمك مي كند.
هر دوي اين مواد معدني به كنترل چربي پوست كمك مي كنند. اگر پوستي چرب، داراي منافذي باز و يا مستعد شكنندگي داريد، به هر دوي اين مواد معدني نياز داريد.
زينك اكسايد نيز يكي از مواد مهم در فرمولاسيون كرم هاي ضد آفتاب محسوب مي شود. اين ماده به دليل قابليت بالاي محافظت كنندگي از پوست در برابر نور خورشيد و پيشگيري از آسيب پوستي شناخته شد است.
درحقيقت زينك اكسايد بي خطرترين و موثرترين ماده اي است كه از پوست در برابر اشعه هاي امواج بلند UVA محافظت مي كند.

***مس
مس يك ماده معدني و آنتي اكسيدان است كه با تحريك كلاژن سازي به كاهش خطوط ريز چين و چروك كمك مي كند.ثابت شده است كه اين فلز قابليت هايي براي مبارزه با چين و چروك ، درمان زخم ها و مبارزه با ريزش مو دارد.
برچسب ها: تغذيه ، سلامت ، پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: