کد خبر: ۱۰۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی تفاوت چاقی در مزاج "گرم و تر" و مزاج "سرد و تر" را تشریح کرد.

به گزارش شفا آنلاین،علی محمد ملاحی درباره تفاوت چاقی در مزاج "گرم و تر" و مزاج "سرد و تر" اظهار داشت: افراد چاقی که دارای مزاج سرد و تر هستند, پوست سفید مرطوب, موهای روشن و لخت دارند.

به‌گفته وی افراد چاق با مزاج سرد و تر با کمترین غذاهای گروه بلغم (سرد و تر) دچار افزایش رطوبت و افزایش وزن به‌ویژه چاقی شکمی در حجم می‌شوند.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: این افراد یک نوع چاقی پف‌آلود با وزنی سبک‌تر از حد انتظار دارند، همچنین این افراد شکایت می‌کنند که "حتی با آب خوردن هم چاق می‌شویم".

علائمی شبیه کم‌کاری تیروئید در افراد چاق سرد و تر مشهود است

ملاحی اضافه کرد: علائمی شبیه کم‌کاری تیروئید در افراد چاق سرد و تر مشهود است در حالی که آزمایشات تیروئید سالم دارند و دسته کثیری از مراجعین به کلینیک‌های طب سنتی این گروه هستند.

وی افزود: ریزش موی سر, پوکی استخوان, دردهای مفصلی و دیسک کمر, بی‌میلی جنسی, کیست‌های تخمدانی, سفید شدن موها, لثه‌های کم‌خون و صورتی‌رنگ, کم‌خونی, بی‌حالی, ضعف و کسالت, افسردگی و گریه و دل‌نازکی, ناخن‌های شکننده و... در این افراد بسیار شایع است.

نشانه‌های افراد چاق با مزاج گرم و تر

این متخصص طب سنتی گفت: چاقی این افراد به‌صورت عمومی و سراسر بدن است به‌ویژه عضلات بازوها, ران‌ها و پهلوها, تعریق و گرمای زیاد, تورم لوزه‌ها و زبان و خس‌خس سینه دارند.

وی خاطرنشان کرد: ریسک بیماری‌های قلبی عروقی, فشار خون بالا, کبد چرب و کمردرد در این افراد شایع است.

برچسب ها: چاقی ، مزاج ، پوست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: