کد خبر: ۱۰۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است كه فعالیت بیماری ام اس در آن دسته از مبتلایان به این بیماری كه سابقه آلرژی های غذایی دارند، شدیدتر است.

 به گزارش شفا آنلاین، این مطالعه اخیرا در شصت و هشتمین جلسه آكادمی مغز و اعصاب امریكا ارائه شد.
مكانیسم این رابطه بدین گونه بیان شده كه گروهی از سلول های ایمنی كه در واكنش های آلرژیك بیشتر نقش دارند –هاست سل ها– ، قادرند نفوذپذیری سد خونی-مغزی را افزایش دهند.
این سلول ها همچنین قادرند موادی از دسته سیتوكین ها را آزاد كنند كه سبب فعال شدن سلول های ایمنی از نوع T و ماكروفاژها می شود و به این ترتیب می توانند فعالیت بیماری را افزایش دهند.
شواهدی برای این نتیجه گیری وجود دارد از جمله این كه در مدل های حیوانی ام اس (موش هایی كه در آنها بیماری مشابه ام اس ایجاد شده)، پس از جداسازی و خارج كردن هاست سل ها از بدن حیوان، ملاحظه كردند كه بیماری مشابه ام اس شدت كمتری از خود نشان داد.
همچنین شواهدی وجود دارد كه داروهای آنتی هیستامین بر ریسك ام اس و ترمیم ضایعات ام اس مؤثر است. (داروهای آنتی هیستامین برای كاهش علائم واكنش های آلرژیك مورد استفاده قرار می گیرند.)
برای قضاوت در مورد صحت این نتایج راه درازی باقی است و تا آن زمان باید منتظر ماند و از مصرف بی دلیل و بی رویه همه داروها پرهیز كرد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: