کد خبر: ۱۰۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>اگر می‌خواهیم درمان با کیفیت مطلوب به بیماران ارائه شود باید آن را از آموزش جدا کنیم .
به گزارش شفا آنلاین،غلامعلی عکاشه رییس انجمن ارتوپدی ایران به فارغ التحصیلی رزیدنت‌های ارتوپدی طی 4 سال آموزش که مدت کوتاهی است، اشاره کرد و بیان داشت: با این نحوه آموزش فارغ التحصیلان که می‌خواهند وارد نظام سلامت شوند از نظر دانش علمی در سطح پایینی قرار دارند به ویژه در شهرستان‌ها که نظارت علمی و آموزش مجدد نیز وجود ندارد بنابراین سطح درمان را پائین می‌آورند.

وی افزود: با این روش، آموزش به افت کمی و کیفی دچار می شود؛ اگر می‌خواهیم درمان با کیفیت مطلوب به بیماران ارائه شود باید آن را از آموزش جدا کنیم.

عکاشه با بیان اینکه فرصت کافی برای آموزش رزیدنت‌های رشته خاصی مانند ارتوپدی وجود ندارد، اظهار داشت: تعداد رزیدنت‌ها به حدی زیاد شده که اگر استاد هم توان و وقت کافی داشته باشد نمی تواند یک مجموعه بزرگ را آموزش دهد بنابراین باید تعداد رزیدنت‌ها کمتر شده تا کیفیت آموزش افزایش یابد.

رییس انجمن ارتوپدی ایران با اشاره به اینکه وضعیت آموزش با تعداد بالای رزیدنت ها حداقل در شاخه ارتوپدی مناسب نیست، خاطرنشان کرد: ممکن است سایر رشته‌های پزشکی هم در آموزش رزیدنت و دستیار با همین معضلات مواجه باشند بنابراین جدا سازی آموزش پزشکی از درمان نتیجه مطلوب‌تری را برای نظام سلامت و مردم به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: البته بخش آموزش نیز باید قوی باشد تا استاد بتواند با آرامش خاطر به آموزش بپردازد و دغدغه پرداخت‌های ناکافی و عدم حفظ شأن و منزلت خود به عنوان یک استاد را نداشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: