کد خبر: ۱۰۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 09
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تیم اقتصادی دولت اراده تجمیع کردن بیمه‌ها را ندارد در حالی که این تکلیف قانونی است؛ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز خود را کنار کشیده و مخالف است و ریشه گرفتاری هم در اینجاست.

به گزارش شفا آنلاین،شاهین محمدصادقی  در رابطه با تجمیع بیمه‌ها گفت: به‌نظر می‌رسد تیم اقتصادی دولت اراده تجمیع کردن بیمه‌ها را نداشته باشد، در حالی که این تکلیف قانونی هیأت دولت است و براساس ماده 22 قانون برنامه پنجم توسعه، باید بیمه‌ها را تجمیع کند.

وی ادامه داد: اگر دولت مخالف آن است،‌ باید قانون جدید بیاورد و بگوید مخالف است، اما تا زمانی که این قانون جاری است، دولت باید به آن تن بدهد، این در حالی است که تجمیع بیمه‌ها در سیاست‌های ابلاغی رهبری هم آمده است.

محمدصادقی گفت:‌ البته این را هم قبول داریم بعضی صحبت‌های سازمان‌های بیمه‌گر و تأمین اجتماعی درست است و نباید تلقی شود، زمانی که بیمه‌گذار تأمین اجتماعی پس از 30 سال به بیمه شده خود 27 درصد پول را می‌دهد، به همان میزان به فرد دیگری که از بیمه‌های دیگر به تازگی آمده و یکی دو سال پول داده (9 درصد) با هم یکی شود و به صورت مساوی سهم داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بنابر این این منطقی نیست و اگر در دولت و مجلس هم تصویب شود، شورای نگهبان آن را رد می‌کند، اما اینکه دولت تعهدی برای خود ایجاد کند سهم بیمه‌شده را بپردازد و تعهد کند حق بیمه را در آینده می‌پردازد، باید قبول مسئولیت کند تا مشکل حل شود.

وی ادامه داد: متأسفانه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خود را کنار کشیده و مخالف است، ریشه گرفتاری هم در اینجاست، وگرنه حرف سازمان بیمه و وزارت بهداشت حرف بی‌ربطی نیست، اما باید بیمه‌ها تجمیع شوند و حقوق بیمه‌شدگان و کارگران تأمین اجتماعی پایمال نشود و دولت اراده تأمین حقوق این افراد را بپذیرد و انجام هم بدهد.

وی در مورد اینکه علاوه بر اینکه بیمه‌ها تجمیع نشد، بیمه سلامت ایرانیان هم به راه افتاد، گفت: به گذشته نمی‌خواهیم برگردیم، آنچه مهم است این است که باید به دنبال راهکاری باشیم. دولت باید بپذیرد و مصلحت کشور، نظام سلامت و بهداشت مردم در این است.

محمدصادقی افزود: طرح تحول سلامت کار قابل تقدیری است ولی تداوم آن منوط به تأمین اعتبارات بیمه‌ای است و اگر دولت این تعهد را قبول نکند، این طرح هم تداوم نخواهد یافت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: