کد خبر: ۱۰۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
شفا آنلاین>طب سنتی> مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سراسر دنیا به این اعتقاد دارند که طب سنتی ظرفیت و پتانسیل بسیار بزرگی است که می‌توانیم به آن بپردازیم، طب سنتی در فرهنگ و باور مردم ریشه دارد و از ضریب نفوذ بالایی در میان مردم برخوردار است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمود خدادوست در همایش ستاد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امیدواریم در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" بتوانیم با همکاری مسئولان استانی کاری برای توسعه طب سنتی انجام دهیم، گفت: در عرصه طب سنتی حرف‌های جدید بسیاری برای گفتن داریم، چرا که طب سنتی و قدیمی ایران منبع عظیمی است که متاسفانه دانشمندان خارجی بیش از ما به آن توجه دارند.

وی افزود: در سراسر دنیا به این اعتقاد دارند که طب سنتی ظرفیت و پتانسیل بسیار بزرگی است که می‌توانیم به آن بپردازیم، طب سنتی در فرهنگ و باور مردم ریشه دارد و از ضریب نفوذ بالایی در میان مردم برخوردار است. همین ضریب نفوذ بالا است که باعث شد عطارنماهایی که تفاوت بین آویشن و بابونه را نمی‌دانند در میان مردم بازار و کسب و کاری برای خود راه بیندازند و با اقبال عمومی مواجه شوند.

خدادوست، با انتقاد از اینکه چرا ما پزشکان از باور مردم در جهت سلامتی شان استفاده نمی کنیم، تاکید کرد: توسعه طب سنتی در کشور اقدامی در جهت اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تحقیات شبکه ملی سلامت انگلیس اظهار کرد: طی تحقیقی که در شبکه ملی سلامت انجام شد این نتیجه حاصل شد که 75 درصد از افرادی که به صورت درمان سرپایی به پزشکان مراجعه می کنند، اصلا نیازی به مراجعه و درمان دارویی نداشته اند.

وی با بیان اینکه آموزش پزشکی در کشور مشکل دارد، تاکید کرد: وقتی آموزش‌ها غلط است، پزشکان نیز با مراجعه هر بیماری، به آزمایشات متعدد متوسل می‌شوند و هزینه گزافی به مردم تحمیل می شود. پزشکی در کشور ما تجهیزات محور شده است و هزنه القایی ایجاد می کند.

وی افزود: با اصلاح سبک زندگی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرده و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنیم. طب سنتی باید به بهورزهای خانه‌های بهداشت آموزش داده شود؛ چرا که این خانه های بهداشت هستند که در اقصی نقاط کشور با مردم سروکار دارند.

خدادوست، قدمت و تاریخ تمدنی کشور را بسیار غنی ارزیابی کرده و گفت: به دلیل همین قدمت و تمدن تاریخی غنی ایران، تمام دنیا خریدار آموزه‌های طب سنتی کشور است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: