کد خبر: ۱۰۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان غذا و دارو درباره چگونگی قیمت دارو در سال 95، از پیش‌بینی 2000 میلیارد تومان جهت پیشبرد حمایت‌های دارویی برای گروه‌های زیادی از بیماران خبر داد و همچنین بر ادامه سیاست‌های وزارت بهداشت در زمینه کنترل قیمت دارو و کاهش هزینه‌های مردم در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند درباره وضعیت دارو در سال جاری و بودجه سازمان غذا و دارو در این زمینه گفت: میزان اعتباری که در سال 95 جهت حمایت از داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج پیش‌بینی شده، به اندازه سال گذشته است.

وی با اشاره به بودجه سال 95، افزود: طبق بودجه امسال سازمان غذا و دارو دارای دو ردیف بودجه‌ای‌ است که این دو ردیف جمعا حدود 2000 میلیارد تومان بوده و برای حمایت از داروهای بیماران خاص، صعب‌العلاج و گروه زیادی از بیماران در نظر گرفته شده است. یعنی در سال آینده نیز مبلغی که در سال 94 اختصاص داده شده بود، برای ما در نظر گرفته شده است.


دیناروند درباره چگونگی قیمت دارو در سال جاری نیز گفت: در وزارت بهداشت کماکان سیاست‌های سال گذشته را در زمینه قیمت دارو ادامه می‌دهیم. بر این اساس امسال نیز بحث کنترل قیمت دارو وجود دارد. این سیاست در مورد واردات سخت‌گیرانه بوده و به سمت کاهش قیمت می‌رود. در حالیکه درباره داروهای تولید داخل، سیاست کنترل قیمت را به گونه‌ای که تولید آسیب نبیند، پیش می‌بریم


رییس سازمان غذا و دارو مجددا تاکید کرد: بنابراین سیاست‌های سال گذشته وزارت بهداشت در زمینه دارو همچنان ادامه دارد و مباحثی مانند کنترل قیمت دارو و کاهش هزینه‌های دارویی بیماران را پیش می‌بریم. از طرفی ممکن است، قیمت داروهای زیان‌ده نیز مانند سال گذشته اصلاح شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار