کد خبر: ۱۰۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
شفا آنلاین>سلامت>يك مطالعه جديد نشان مي دهد كه دامنه فوايد دوچرخه سواري و پياده روي براي سلامت چنان زياد است كه در هواي آلوده نيز نبايد اين ورزش ها را متوقف كرد.
به گزارش شفا آنلاین، پژوهشگران دانشگاه كمبريج گفتند كه حتي در شهرهايي با شاخص بسيار بالاي آلاينده هاي هوا، فوايد پياده روي و دوچرخه سواري براي سلامت افراد چنان زياد است كه آسيب هاي ناشي قرار گرفتن در معرض مواد شيميايي و ذرات حاصل از وسايل نقليه را تحت الشعاع قرار مي دهد. ورزش هاي منظم خطر بيماري هايي مانند ديابت، مشكلات قلبي و سرطان هاي متعدد را كاهش مي دهند.
برخي معتقدند كه افراد با ورزش در هواي آلوده خود را بيش از پيش در معرض خطر اختلالات و بيماري ها قرار مي دهند، زيرا با نفس هاي عميق حين ورزش، هواي سمي و ذرات گرد و غبار خطرناك را استنشاق مي كنند.
محققان به منظور مقايسه خطرات و فوايد ورزش در نواحي آلوده در سراسر جهان، با استفاده از داده هاي مطالعات اپيدميولوژيك و متاآناليز، شبيه سازي كامپيوتري ايجاد كردند.
آنها دريافتند كه در تنها يك درصد از شهرهايي كه نام آنها در پايگاه داده هاي سازمان جهاني بهداشت به عنوان مناطق بسيار آلوده ثبت شده، شذت آلودگي چنان زياد است كه فوايد 30 دقيقه دوچرخه سواري روزانه به ريسك خطرات ورزش در هواي آلوده نمي ارزد.
در گزارش اين مطالعه به طور خاص به نام لندن و دهلي نو اشاره شده است كه با وجود غلظت بسيار بالاي آلاينده ها، اما ساكنان آن همچنان مجال پياده روي و دوچرخه سواري را دارند.
پژوهشگران تاكيد كردند كه نتيجه مطالعه آنها به معناي رد تلاش هاي جهاني براي مقابله با آلاينده هاي هوا نيست.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجید آبرون دوگاهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
0
0
با عرض سلام خدمت دوستان بنده تو تهران هر روز بطور مداوم حدودا بین 20 تا25 کیلومتر دوچرخه سواری میکنم اونم تو مناطق ۱ و۳ که اکثرأ سربالایی زیاد داره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: