کد خبر: ۱۰۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 08
گرم شدن تدریجی هوا و بلند شدن روزها بسیاری از کودکان را با اسهال و استفراغ خفیف و کم‌آبی بدن روبه‌رو می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،محققان می‌گویند برای مقابله با این عارضه باید از نوشیدنی‌های الکترولیتی برای جایگزین کردن آب ازدست‌رفته بدن از طریق اسهال و استفراغ، بهره گرفت. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که عدم موفقیت درمان با آب سیب رقیق‌شده 17 درصد گزارش شده، درحالی‌که عدم موفقیت در درمان با مایعات الکترولیتی 25 درصد بوده است.

       استفن فریدمن از دانشگاه کالگری کانادا در این مورد می‌گوید: «استفاده از آب سیب رقیق‌شده و ترجیح آن به مایعات الکترولیتی در کودکان می‌تواند با اسهال و استفراغ و کم‌آبی خفیف در کودکان مقابله کند.»

       این مطالعه در ژورنال JAMA منتشرشده و کودکانی در فاصله سنی 6 ماهه تا 5 ساله را در برگرفته بود. فقط 5/2 درصد از 644 کودکی که از میان 647 کودک به‌طور تصادفی در این تحقیق شرکت کرده بودند، این بررسی را به اتمام رساندند به آب‌رسانی داخلی وریدی نیاز پیدا کردند.

       فریدمن می‌گوید: «این یافته‌ها ممکن است نشان‌دهنده تاثیر انتخاب مایع آب‌رسانی در ویزیت‌های پیش‌بینی‌نشده پزشکی باشد.»

       مایع الکترولیتی، فرآورده‌ای خوراکی است که برای جبران آب و نمک‌های ازدست‌رفته بدن و پیشگیری از کم آبی تجویز می‌شود. این مایع حاوی گلوکز و الکترولیت (کلرید سدیم و پتاسیم) و گاه سیترات است و با توجه به وجود گیرنده‌های خاص در روده که سدیم و گلوکز را باهم به داخل سلول وارد می‌کنند، جذب دستگاه گوارش می‌شود.سپید
Asian Healthcare

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: