کد خبر: ۱۰۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 05
شفا آنلاین>سلامت> محققان در تلاش برای مدیریت آسان‌تر و ایمن‌تر بیماران مبتلا به اپی‌لپسی، داروی جدیدی را با عنوان اسلیکاربازپین Eslicarbazepine معرفی کرده‌اند که معتقدند کمک شایانی به این دسته از بیماران می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین، این داروی جدید یک بار در روز مصرف شده و به همان اندازه مصرف 2 بار در روز داروهای دیگر، در کنترل تشنج بیماران موفق عمل می‌کند. شرکت سازنده اسلیکاربازپین، BIAL-Portela & Ca است.

       در مطالعات اولیه‌ای که در این زمینه انجام شده، مصرف یک بار در روز اسلیکاربازپین استات، با نام تجاری آپتیوم Aptiom، با مصرف داروی کاربامازپین که دو بار در روز تجویز می‌شود، مقایسه شدند. در این مطالعه بیش از 800 بیمار مبتلا به تشنج‌های پارشیال که به تازگی تشخیص داده شده و محل اولیه آن از یک ناحیه از مغز نشات می‌گیرد، وارد شدند.

       پس از 6 ماه، 71 درصد بیمارانی که به‌طور تصادفی در گروه درمانی اسلیکاربازپین قرا گرفته بودند و 76 درصد دریافت کنندگان کاربامازپین، دیگر تشنجی را تجربه نکرده بودند. پس از یک سال، 65 درصد بیماران گروه اسلیکاربازپین و 70 درصد بیماران گروه کاربامازپین، بدون تشنج بودند.

       محققان متذکر می‌شوند کنترل تشنج بسیار حیاتی است. دارویی که یک بار در روز مصرف شود به آنها کمک می‌کند تا بیشتر از دستورات دارویی خود تبعیت کنند. بیماران به دلایلی مانند خستگی و از یاد رفتن یا عوارض پیچیده، ممکن است مصرف مرتب و منظم داروی ضدتشنج خود را فراموش کنند، اما اگر دارویی باشد که فقط یک بار در روز مصرف شود، گزینه درمانی بسیار خوبی برای بیماران خواهد بود، خصوصا بیمارانی که تازه تشخیص داده شده و هنوز نمی‌توانند بیماری خود را مدیریت کنند.سپید
WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: