کد خبر: ۱۰۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 03
شفا آنلاین>سلامت> درد کمر و پشت یکی از شایع‌ترین دلایلی است که افراد به پزشک مراجعه می‌کنند. خبر خوب آن که این نوع دردها اغلب به خودی خود و بدون درمان برطرف می‌شوند و افراد پس از یک یا دو هفته بهبود می‌یابند.
 به گزارش شفا آنلاین، بسیاری از افراد زمانی که دچار صدمه به کمر و پشت می‌شوند، می‌خواهند در رختخواب بمانند. برای سالیان متمادی، استراحت در بستر یک توصیه طبیعی بود. اما مطالعات نشان می‌دهند ماندن در رختخواب برای بیش از 48 ساعت کمکی به بهبود بیمار نمی‌کند. شاید بپرسید، چرا. در اینجا به بعضی دلایل آن اشاره می‌کنیم.

       ماندن در رختخواب به شما کمک نمی‌کند تا سریع‌تر بهبود یابید: اگر شما درد شدیدی داشته باشید، استراحت در بستر برای یک تا دو روز به کاهش درد و کاهش بارگذاری روی ستون فقرات کمک می‌کند. اما تحقیقات پیشنهاد می‌کنند اگر موقعیت راحتی پیدا می‌کنید و گاهی در اطراف قدم می‌زنید، شاید اصلا نیازی نداشته باشید که استراحت کنید.

تحقیقات نشان می‌دهند:
        بستری و خوابیدن بیشتر از 2 روز به شما کمکی نمی‌کند.
       بسیاری از افراد بدون استراحت در بستر خودبه‌خود بهبود می‌یابند.
        هرچه زودتر به فعالیت فیزیکی روزمره خود، مانند راه رفتن بازگردید، احتمال آنکه زودتر بهبود یابید، بیشتر است.
        استراحت طولانی‌تر در بستر، روند بهبودی را کندتر می‌کند.

       ماندن در بستر به مدت بیشتر از 48 ساعت، انعطاف‌پذیری شما را کم کرده و درد را بیشتر می‌کند. اگر راه نروید و خم نشوید، قدرت و انعطاف‌پذیری عضلانی خود را از دست می‌دهید. با استراحت در بستر، در هر روز، 1 درصد از قدرت عضلانی خود را از دست می‌دهید. این میزان کاهش در هفته به 20 تا 30 درصد می‌رسد. سپس، زمانی که درمان فیزیکی خود را آغاز می‌کنید و به فعالیت روزمره خود بازمی‌گردید، کار برای شما سخت‌تر خواهد بود. هرچه ضعیف‌تر و کمتر انعطاف‌پذیر باشید، دوران نقاهت شما هم بیشتر طول می‌کشد.

       ماندن طولانی‌تر در بستر هزینه‌ها را بیشتر می‌کند: اگر مدت زمان بیشتری در بستر بمانید، به فیزیوتراپی بیشتری نیاز خواهید داشت. همین امر، هزینه بیشتری بر دوش شما خواهد گذاشت. از سوی دیگر، هرچه دوران نقاهت بیشتر طول بکشد، روزهای بیشتری از محل کار خود دور خواهید ماند و این یعنی، ضرر مالی بیشتر.
چه کسانی به بیش از 48 ساعت استراحت در بستر نیاز دارند؟ فقط افرادی که دچار شکستگی‌های ناپایدار شده‌اند، نیاز به بستری و استراحت طولانی‌مدت در بستر دارند. آنها باید تا زمانی در بستر بمانند که بریس آنها متناسب با آنها شود.

       برای کاهش درد چه می‌توان کرد؟ اغلب افراد مبتلا به درد در قسمت‌های پائین کمر باید از پدهای سرد یا گرم استفاده کنند. گاهی داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوبروفن یا ناپروکسن نیز به کاهش درد کمک می‌کنند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه شود؟ اگر در وضعیت‌های زیر قرار گرفتید، باید به پزشک مراجعه کنید:
       - اگر درد کمر شدیدی دارید که بیش از 24 تا 48 ساعت طول کشیده است.
       - دچار درد کمر و تب هستید.
       - همراه با درد کمر، دچار بی‌حسی، درد یا ضعف در یک پا شده‌اید.

در این موارد، ارجاع به متخصص کمک کننده خواهد بود.سپید
Choosing Wisely
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: