کد خبر: ۱۰۶۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 05
دکتر مرضیه عباسی درگفتگو باشفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین :متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی ،بهترین سن باروری زنان را بین 24 تا 26 سالگی عنوان کرد ودرعین حال تاکید کرد: بهترین سن برای فاصله گذاری بین فرزندان نیز 2 تا 4 سال به حساب می آید.

دکتر مرضیه عباسی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ادامه داد:علاوه بر در نظر گرفتن فاکتور سن قبل از بارداری، برخی معاینات و چکاپ های پزشکی نیز باید صورت گیرد تا زنان به شکل مطلوب تری آماده بارداری شوند.

متخصص زنان،زایمان و نازایی در ادامه بیان کرد:زنانی که قصد بارداری دارند قبل از اقدام باید ازنظر بیماری های زمینه ای مورد معاینه قرار گیرند.یعنی دیابت،مشکلات قلبی و عروقی،فشار خون و... نیز باید کنترل شود. زیرا در صورت بروز مشکلات زمینه ای جنین نیز دچار نقایصی می شود که غیر قابل جبران است.

دکتر عباسی تاکید کرد:سن مناسب برای بارداری مهم ترین مولفه به شمار می رود.همچنین زنانی که دخانیات مصرف می کنند نباید در طول دوران بارداری در معرض دود سیگار باشند. از این رو ترک سیگار نیز یکی دیگر از توصیه هایی است که به زنان می شود.

متخصص زنان و زایمان،با توصیه و تاکید بر انجام آزمایشات قبل از بارداری به زنان گفت:آزمایشات قبل از بارداری مانند انجام تست پاپ اسمیر،میزان ترشحات،آزمایش قند و چربی و... بسیار ضروری است. آزمایش سرخچه نیز یکی از مهم ترین اقدامات قبل از بارداری به شمار می رود.زنانی که قبلا بیماری سرخچه را تجربه کردند باید قبل از بارداری نسبت به آنتی بادی موجود در بدن شان آگاه شوند.وچنانچه در طول عمر خود به این بیماری مبتلا نشده اند حتما باید واکسن سرخچه تزریق شود.

متخصص زنان درپایان بیان کرد:درست سه ماه بعد از تزریق واکسن سرخچه، زنان می توانند برای بارداری اقدام کنند.چنانچه فردی در طول دوران بارداری به سرخچه مبتلا شود آسیب های مغزی و نخاعی جنین را تهدید می کند. از این رو به زنان توصیه می شود نسبت به این مهم بی اهمیت نباشند و ابتدا واکسن را تزریق و سپس برای بارداری اقدام کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار