کد خبر: ۱۰۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 01
درگفتگوی اختصاصی شفاآنلاین با دکتر سیفی مطرح شد:
شفاآنلاین :عضوجامعه جراحان ایران با بیان این که به طور کلی طرح تحول سلامت طرحی نو در حوزه سلامت کشور است اظهارداشت:با وجود اینکه این طرح در حوزه سلامت طرحی خوب به نظر می رسد اما متاسفانه معایبی نیز دارد که باید هرچه سریعتربرطرف شود.

دکترعلی سیفی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین ،ضمن اشاره به معایب طرح تحول سلامت تصریح کرد:نخستین مشکلی که سر راه این طرح قرار دارد این است که وزارت بهداشت و درمان هم طراح و ناظر و هم مجری طرح تحول نظام سلامت است که این مسئله به خودی خود مشکلاتی را به همراه دارد.

دکتر سیفی افزود:اینکه وزارت بهداشت علاوه بر طراح،مجری طرح تحول سلامت باشد ساختاری اشتباه را طی می کند.زیرا وزارت بهداشت و درمان بدون داشتن منابع ریالی چطور می تواند این طرح را ادامه دهد.از این رو برای اجرای چنین طرح عظیمی ابتدا باید زیر ساخت های طرح تحول نظام سلامت اجرا می شد که متاسفانه زیر ساخت اجرایی برای این طرح در نظر گرفته نشد.

وی با اشاره به زیرساخت های اجرایی طرح تحول سلامت تاکید کرد:این زیر ساخت ها عبارتند از تامین منابع مالی و مسئولیت های اجرایی. بنابراین وزارت بهداشت و درمان که خود طراح این طرح س است توان اجرایی نداشته و از سوی دیگر چون منابع مالی ندارد بنابراین نمی تواند چندان هم موفق عمل کند.

دکتر سیفی تصریح کرد:متاسفانه طرح تحول سلامت از یک بازه زمانی آغاز شد و فرصتی برای مخالفان فراهم کرد.از سوی دیگر سازمان های درمانگر تابع وزارت بهداشت از پرداخت بدهی های مانده از دولت قبل در دولت جدید سر باز زدند و همین مسئله یکی از ضعف های طرح تحول نظام سلامت به شمار می رود.

سیفی در ادامه گفت:از آنجا که سازمان های بیمه گر هیچ نوع همکاری جدی با وزارت بهداشت و درمان ندارند و نگاه شان اقتصادی است و در اصل بنگاه های اقتصادی به شمار می روند نمی توانند منافع مالی خود را نادیده بگیرند و با طرح تحول سلامت با وزارت بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.بنابراین چنین مسایلی نیزنیازمند بررسی های دقیق و اصلاحات جدی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: