کد خبر: ۱۰۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 30
شفا آنلاین،>سلامت>رییس انجمن آناتومی ایران گفت: رشته علوم تشریحی ایران با توجه به پیشرفت های روز افزون، مقام اول را در منطقه دارد و جزء كشورهای مطرح در سطح جهان است.

 به گزارش شفا آنلاین،دكتر محمد تقی جغتایی افزود:متخصصان علوم تشریحی، مباحث سلول های بنیادی را در ایران پایه گذاری كردند و بنیانگذاران تحقیقات در زمینه سلول های بنیادی آناتومیست ها یا متخصصان علوم تشریحی بودند كه از این جهت در در ردیف كشورهای پیشرو در جهان هستیم.
وی افزود: حوزه IVF (مباحث مربوط به نازایی) و به ویژه جنین شناسی یكی از حوزه هایی است كه در سطح دنیا حرف برای گفتن دارد.
جغتایی تصریح كرد: میزان موفقیت ایران نسبت به جهان از نظر IVF مطلوب است .
رییس انجمن علوم تشریحی ایران ادامه داد: كشور ایران با توجه به مطالعه اخیر در بخش مقالات رشته مهندسی بافت از جمله گرایش های علوم تشریحی در سطح منطقه اول و در جهان هم در ردیف كشورهای مطرح است.
وی اظهاركرد : برای رقابت با كشورهای منطقه و حفظ مقام باید سرمایه گذاری در این رشته افزایش یابد.
جغتایی با اشاره به اینكه رشد علوم پزشكی منوط به علوم پایه است گفت: دولت باید به مسائل علوم پایه ای توجه بیشتری داشته باشد.
وی افزود: برگزاری دوازدهمین كنگره سراسری علوم تشریح در ایران فرصتی است برای اینكه آخرین یافته های علمی و تجربه های جهانی برای محققان مطرح شود و حوزه های مورد نیاز برای آناتومیست ها مورد بحث قرار گیرد.
دوازدهمین كنگره سراسری علوم تشریحی ایران كه 15 الی 17 اردیبهشت در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: