کد خبر: ۱۰۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 30
شفا آنلاین>سلامت> اگر یک کودک با یکی از نقائص لوله عصبی داشته‌اید، باید از یک ماه قبل از بارداری، هر روز 4 میلی‌گرم اسید فولیک مصرف کرده و این دوز را تا هفته سیزدهم بارداری ادامه دهید.

  دکتر فریبا رضایی، متخصص و جراح زنان، زایمان و نازایی :مشخص شده است که کمبود فولیک اسید، می‌تواند یک نقص در ستون فقرات (که به نام نقص لوله عصبی شناخته می‌شود) را در نوزاد به وجود بیاورد. با مصرف مکمل فولیک اسید قبل و در دوران بارداری، شما می‌توانید احتمال به‌وجودآمدن این مشکل در نوزاد خود را تا 70٪ کاهش دهید .

 

  اگر یک کودک با یکی از نقائص لوله عصبی داشته‌اید، باید از یک ماه قبل از بارداری، هر روز 4 میلی‌گرم اسید فولیک مصرف کرده و این دوز را تا هفته سیزدهم بارداری ادامه دهید.

 

 اگر شما مبتلا به دیابت قبل از بارداری هستید، لازم است که از یک ماه قبل از بارداری، هر روز چهار میلی‌گرم اسید فولیک مصرف کرده و این برنامه را تا ابتدای سه ماهه دوم بارداری ادامه دهید.

 

 همه خانم‌های دیگری که هیچ‌کدام از عوامل خطر مربوطه را ندارند، باید در روزهای قبل از بارداری، مولتی‌ویتامین حاوی 0.4تا 0.8 میلی‌گرم اسید فولیک مصرف کرده و این میزان را در دوران بارداری به یک میلی‌گرم برسانند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: