کد خبر: ۱۰۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر مدیریت واحد و یکپارچه در نظام سلامت، گفت: وزارت بهداشت پیشنهادات خود در خصوص چگونگی مدیریت واحد در نظام سلامت را به مجلس ارایه کند.

به گزارش شفا آنلاین،محمدحسین قربانی درباره انتقادات وزیر بهداشت مبنی براینکه درحال حاضر تولیت نظام سلامت چند تکه است، گفت: طرح انتقادات چندان راهگشا نیست به همین دلیل راهکار موثر برای حل مشکلات حوزه سلامت آن است که مسئولان وزارت بهداشت پیشنهادات خود را به مجلس ارایه کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مدیریت واحد در حوزه سلامت، افزود: به طورحتم باید درحوزه سلامت سازماندهی واحد و استراتژی یکسان وجود داشته باشد، بنابراین طرح برخی مسائل آن هم به صورت کلی حلال مشکلات نیست؛  مسئولان وزارت بهداشت و هروزارتخانه و نهاد دیگری به صورت کارشناسی درمجلس می توانند مشکلات موجود را طرح و راهکار خود را ارایه دهند.

وی با تاکید بر اینکه چند تکه شدن نظام سلامت آسیب هایی را متوجه حوزه بهداشت و درمان کشور کرده است، ادامه داد: به عنوان مثال سازمان دامپزشکی که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با حوزه سلامت دارد در حال حاضر زیرمجموعه وزارت جهادکشاورزی قرار دارد؛ این درحالی است که باید نظارت بر سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت واگذار شود.

این نماینده مردم درمجلس با اشاره به اینکه درخصوص بیمارهای مشترک میان دام و انسان نیز باید یک نهاد و تشکیلات مشخص مدیریت و متولی امور را در دست گیرد، گفت: درحال حاضرمتاسفانه توپ در زمین چند وزارتخانه و سازمان است اما در شرایط وقوع یک تخلف سازمان های مسئول از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کنند بنابراین مشکلات این چنینی تنها به سلامت مردم ضربه وارد می‌کند.

وزیر بهداشت و درمان  در چهارمین همایش فرماندهان بهداشت و سلامت سپاه ، گفت: در حال حاضر تولیت حوزه سلامت چند تکه است و هر تکه آن در گوشه‌ای افتاده است؛ این در حالی است که ما مباحث بسیار زیادی را در این حوزه داریم و پرداختن به این موضوعات نیاز به انسجام دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: