کد خبر: ۱۰۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 28
شفا آنلاین>سلامت>به تازگی دانشمندان انگلیسی در آزمایش ویژه ای به بررسی وضعیت شکل گیری درد و تئوری بستر درد در مغز انسان پرداخته و دریافتند که این تئوری کاملا نادرست است و ریشه شکل گیری درد در بدن انسان را باید در نقطه ای دیگر جستجو کرد.
به گزارش شفا آنلاین،پژوهش جدید انجام گرفته به واسطه محققان بریتانیایی باورهای سابق درباره چگونگی احساس درد توسط انسان ها را زیر سوال برده است. این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه لندن و دانشگاه ریدینگ انجام گرفته است در واقع برای پی بردن به ماهیت بستر درد انجام گرفته است. لازم به ذکر است که بستر درد الگوی خاصی از فعالیت مغز است که تا به امروز به عنوان یک شاخص قابل اعتماد برای احساس درد در نظر گرفته شده بود.

نتایج به دست آمده بر بررسی اسکن های مغز این شرکت کنندگان نشان دهنده این بود که به طرز عجیبی افرادی الگوی مغزی افرادی که هیچ احساسی از درد نداشتند دقیقا با الگوی مغزی افراد سالم برابر بود

محققان برای انجام این تحقیق شرکت کنندگان را در معرض درد قرار داده و مغز آنها را اسکن کردند. این دانشمندان با مشاهده اسکن های یاد شده دریافتند که همواره بخشی از مغز زمانی که در معرض درد قرار می گیرد روشن می شود و همین امر نیز به نوبه خود موجب پذیرش گسترده ایده بستر درد شده است.

با این حال محققان کار خود را فراتر برده و برای ادامه پژوهش خود از دو فرد که به دلیل شرایط جسمی بسیار نادری قادر به احساس درد نبودند استفاده کردند. علاوه بر این،  در کنار آنها نیز 4 فرد سالم در سن و سال این دو فرد را نیز بررسی کردند. این محققان برای پیشبرد پژوهش خود، بخشی از بدن شرکت کنندگان را با سوزن های ظریفی خراش دادند تا بتوانند در بدن آنها احساس درد را بیدار کنند سپس به طور همزمان نیز با استفاده از فناوری fMRI مغز آنها را مورد بررسی قرار دادند.

نتایج به دست آمده بر بررسی اسکن های مغز این شرکت کنندگان نشان دهنده این بود که به طرز عجیبی افرادی الگوی مغزی افرادی که هیچ احساسی از درد نداشتند دقیقا با الگوی مغزی افراد سالم برابر بود. این آزمایش در واقع این ادعا که بستر درد نشان دهنده احساس درد است را زیر سوال می برد.

به این ترتیب دانشمندان برای یافتن ریشه درد باید همه چیز را از نو آغاز کرده و در حقیقت کار خود را از مرحله صفر شروع کنند. independent

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: