کد خبر: ۱۰۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 28
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>نجات از سرطان در دوران کودکی می‌تواند عوارضی را بر سلامت باقی بگذارد و یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که جوانانی که این مصیبت را تجربه کرده‌اند، اغلب سن خود را بیشتر از مقدار واقعی حس می‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر لیزا دیلر، از مرکز سرطان و اختلالات خونی کودکان دانا-فاربر در بوستون و نویسنده ارشد مقاله این بررسی گفت: «یافته‌های ما روشن می‌کند که بازماندگان سرطان، با شتاب پیر می‌شوند و همچنین به درک خطرات بهداشتی مرتبط با تجربه سرطان در کودکی کمک می‌کند. موضوع دلگرم‌کننده این است که میزان کیفیت زندگی پایین‌تر با بروز بیماری مزمن پس از درمان و نه با سابقه سرطان در دوران کودکی مرتبط است.»

تحقیقات پیشین نشان داده‌اند که بازماندگان سرطان‌های دوران کودکی، با احتمال خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، ناباروری، سرطان‌ها و سایر عارضه‌های مزمن روبه‌رو هستند. این بیماری‌ها به طور عمده با درمان‌هایی مانند شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و جراحی ارتباط دارند.

       دیلر گفت: «این مطالعه روشی آسان و در دسترس را برای مقایسه بازماندگان بزرگسال سرطان در دوران کودکی با جمعیت عمومی از لحاظ کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در اختیار می‌گذارد که با افزایش سن به طور معمول کاهش می‌یابد.» دیلر گفت: «اگر بتوانیم با تغییرات در درمان‌های مورد استفاده برای سرطان از بروز عارضه مرتبط با درمان جلوگیری کنیم، سرطان در دوران کودکی به یک بیماری حاد بدل خواهد شد، نه یک بیماری مزمن.» محققان با ارزیابی یک پژوهش متشکل از حدود ۷۰۰۰ بازمانده از سرطان در بچگی، پی بردند که فقط ۲۰ درصد از آنان دچار عوارض مزمن نشدند.سپید
HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: