کد خبر: ۱۰۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 26
شفا آنلاین>سلامت>افزون بر 20 هزار كودك زیر پنج سال از اتباع دیگر كشورها، كه در استان اصفهان سكونت دارند، علیه بیماری فلج اطفال مایه كوبی شدند.

به گزارش شفا آنلاین، مسئول بیماری های واگیر مركز بهداشت اصفهان گفت: مرحله نخست مایه كوبی كودكان زیر پنج سال خارجی در این استان 28 فروردین تا یكم اردیبهشت انجام شد.
دكتر رضا فدایی با بیان اینكه هر سال مایه كوبی فلج اطفال اتباع بیگانه در دو مرحله در اواخر فروردین و اواخر اردیبهشت انجام می شود، افزود: امسال حدود 20 هزار كودك زیر پنج سال از اتباع خارجی در این استان مایه كوبی شدند.
وی با اشاره به واكسیناسیون كودكان اتباع خارجی از حدود 20 سال پیش در كشور اظهار كرد: بیشتر اتباع خارجی ساكن در این استان افغان هستند كه هنوز بیماری هایی چون فلج اطفال در كشور آنان ریشه كن نشده و نیاز به واكسیناسیون منظم دارند.
فدایی، اضافه كرد: بیشتر موارد واكسیناسیون اتباع خارجی در استان اصفهان مربوط به شهرستان های اصفهان و شهرضا است.
مسئول بیماری های واگیر مركز بهداشت اصفهان گفت: اتباع خارجی ساكن در استان از اجرای برنامه های بهداشتی از جمله مایه كوبی استقبال خوبی دارند و كاركنان مراكز بهداشت، علیرغم سختی شناسایی محل زندگی آنها، به وظیفه خود عمل می كنند.
وی زمان اجرای مرحله دوم مایه كوبی فلج اطفال را 28 اردیبهشت تا یكم خرداد امسال اعلام كرد و افزود:همه خدمات پایه بهداشتی مانند واكسیناسیون به همه مردم از جمله اتباع و مهاجران خارجی ارائه می شود.
كشور ایران همواره پذیرای شمار زیادی از مهاجران و آسیب دیدگان جنگ و آوارگان ناشی از تروریسم در منطقه بوده و با توجه به ارزش های اسلامی و انسانی تاكنون منابع قابل توجهی را بابت خدمات دهی اولیه و ضروری به آنان اختصاص داده است.
گزارشی از شمار اتباع خارجی ساكن مناطق مختلف استان اصفهان از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: