کد خبر: ۱۰۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 27
شفا آنلاین>سلامت>تحقیقات جدید نشان داده حدود ۱۳ درصد از کارگرهای آمریکایی از کم‌شنوایی رنج می‌برند. بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا، ۲ درصد از بیش از 4/1 میلیون کارگری که در ۹ بخش صنعتی بین سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۲ مورد سنجش قرار گرفتند، دچار کم‌شنوایی متوسط یا وخیم بودند.
به گزارش شفا آنلاین،کم‌شنوایی متوسط عبارت است از اشکال در شنیدن صحبت فردی دیگر، حتی در یک محیط ساکت یا پشت تلفن. کارگران بخش معدن، ساخت‌وساز و تولید به طور ویژه در معرض کم‌شنوایی مرتبط با سروصدا قرار دارند.

کم‌شنوایی سومین عارضه جسمانی مزمن در آمریکا است و شیوعی بیش از دیابت یا سرطان دارد. هزاران کارگر سالانه از کم‌شنوایی قابل‌پیشگیری به دلیل سروصدای زیاد در محل کار رنج می‌برند. این پژوهش، نتایج آزمون‌های شنوایی‌سنجی را برای کارگران مشاغل مختلف در سراسر آمریکا بررسی کرده است. بر اساس این مطالعه، معدن‌کاری با ۱۷درصد کارگر دارای اختلال شنوایی، سخت‌ترین صنعت برای گوش‌ها است. همچنین این کارگران بیشترین میزان قرار گرفتن در معرض صداهای خطرناک را با ۷۶ درصد دارا هستند.

       در رده دوم کارگران دارای اختلال شنوایی، صنعت ساخت‌وساز با ۱۶ درصد و در رتبه سوم، بخش تولید با ۱۴ درصد است. کارگران تولیدی در معرض صداهای خطرناک کمتری (۳۷ درصد) هستند؛ اما با توجه به تعداد زیاد کارگران، آن‌ها بزرگترین گروه دارای اختلال شنوایی هستند. کم‌شنوایی حرفه‌ای، عارضه‌ای دائمی ولی کاملا قابل‌پیشگیری با روش‌ها و فناوری‌های امروزی است. در هنگام کار با فعالیت‌های پرسروصدا، باید از پوشیدن وسایل حفاظت شنوایی مانند گوشی‌های داخل و روی گوش اطمینان حاصل کرد. اگر در معرض صداهای خطرناک قرار دارید، شنوایی‌سنجی سالیانه برای شناسایی هرگونه تغییر در شنوایی ضروری است. کارمندان آتش‌نشانی، پلیس و آمبولانس که از محافظ گوش در محیط‌های پرسروصدا استفاده می‌کنند، دارای کمترین مقدار شیوع کم‌شنوایی هستند. مقررات بسیار سخت‌گیرانه‌ای برای پیشگیری از کم شنوایی مرتبط با کار وجود دارد؛ اما صنایع اندکی به آنها پایبند هستند.سپید
Health Day

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: