کد خبر: ۱۰۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 24
شفا آنلاین>سلامت>یک دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شاهد روش‌های پاکسازی بدن از مواد زائد را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین، ناصر رضایی پور درباره اصول پاکسازی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اصول از اصول شش‌گانه نگاهداشت تندرستی (حفظ الصحه) و پیشگیری از بیماری‌ها از نگاه پزشکی پارسی، توجه به نگاهداشت مواد لازم در بدن و دفع مواد تباه و غیرضروری از بدن یا همان اصل «احتباس و استفراغ» است.

به گفته وی استفراغات یا همان روش‌های پاکسازی بدن، انواع طبیعی و غیرطبیعی یا درمانی دارند.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شاهد ادامه داد: روش‌های طبیعی دفع مواد زائد از بدن مانند عرق کردن، دفع ادرار و مدفوع، دفع گازهای سمی از ریه‌ها، تحلیل برخی مواد از پوست و ریه‌ها، دفع خون قاعدگی در بانوان، ترشحات گوش‌ها و بینی و.... است.

رضایی پور افزود: البته گاهی نیز خود طبیعت با ایجاد استفراغاتی دیگر چون لینت مزاج (اسهال)، قی (استفراغ) و خون‌دماغ، برای پاکسازی بدن از مواد تباه و یا اضافی تلاش می‌کند اما در مواردی که به هر دلیلی، مواد زائد و تباه در بدن انسان تجمع یابند و خود طبیعت قادر به دفع آنها نباشد، یک پزشک حاذق و توانمند می‌تواند با روش‌های دیگری چون ایجاد اسهال یا قی، افزایش ادرار و همچنین روش‌های مختلف خون‌گیری، برای پاکسازی بدن به کمک قوه طبیعت می‌آید.

این دستیار دکترای تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شاهد خاطرنشان کرد: یکی از اقسام پاکسازی‌های بدنی، حجامت است که با وجود رواج در جامعۀ ما، جنبه‌های علمی آن در آموزه‌های مکتوب حکما هنوز به اندازۀ کافی شناسانده نشده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: