کد خبر: ۱۰۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: امیدواریم با مدیریت جهادی بتوانیم تا پایان سال بیش از 2 هزار و 800 پایگاه خدمات دندانپزشكی در كشور ایجاد كنیم.
به گزارش شفا آنلاین، دكتر سید حسن هاشمی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مركز نورآوران سلامت مستقر در مسجد مقدس جمكران در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای این طرح و راه اندازی این پایگاهها، خدمات دولتی در این بخش به بیش از 25 درصد خواهد رسید، ضمن اینكه برای حدود هشت میلیون كودك دبستانی اقدامات جلوگیری از پوسیدگی دندان نیز انجام شده كه تا دوره دبیرستان ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به ارایه خدمات دندانپزشكی در طرح نورآوران سلامت، هزینه های بالای دندانپزشكی را مورد توجه قرار داد و گفت: متاسفانه تا كنون ظرفیت ها و زیرساخت های دولتی در بخش دندانپزشكی ایجاد نشده و خدمات دولتی در این بخش حدود هفت درصد است، در حالی كه بیش از 80 درصد خدمات جراحی و درمانی در دیگر بخش ها در بیمارستان های دولتی انجام می شود.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی با بیان اینكه طرح نورآوران سلامت، به عنوان یك اقدام خیرخواهانه ظرفیت های قابل توجهی را در بخش سلامت ایجاد كرده است، اظهار داشت: خیران و نیكوكاران كشورمان تاكنون اقدامات خوب و گسترده ای را در این حوزه به انجام رسانده اند كه این اقدامات باید برای مردم اطلاع رسانی شود.
هاشمی با بیان اینكه حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ، مشكلات جدی بسیاری را به همراه دارد، بر ضرورت ارایه خدمات درمانی به افراد محروم و كم برخوردار جامعه تاكید كرد و گفت: واحدهای سیار پزشكی می توانند در شرایطی كه ارایه خدمات برای حاشیه نشین ها سخت تر شده است، بسیار اثرگذار باشند.
وی همچنین معضل پسماندها را به عنوان یكی از مشكلات جدی كشور مورد توجه قرار داد و گفت: رفع مشكلات و چالش ها در حوزه پسماندها، نیازمند مشاركت و حضور موثر شهرداری ها بوده و آنها باید از محل درآمدها و عوارضی كه از مردم اخذ می كنند، هرچه بیشتر در این جهت برنامه ریزی و تلاش كنند.
وزیر بهداشت و درمان با بیان اینكه در برخی استانها مبالغ بسیاری برای مدیریت پسماندهای بیمارستانی و استفاده از زباله سوز و سیستم حمل و نقل ویژه هزینه كرده ایم، اما هنوز جمع آوری و دفع این پسماندها با روند قبلی صورت می پذیرد، تصریح كرد: این وزارتخانه متولی ایجاد زیرساخت های جمع آوری و دفع زباله نیست و با همكاری شهرداری ها و بخش خصوصی، قطعا این كار به خوبی انجام خواهد گرفت.
دكتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی عصر چهارشنبه وارد قم شد و تا فردا پنجشنبه دراین شهر حضور خواهد داشت.
وی پس از ورود به قم از مركز نورآوران سلامت بازدید و در عمل جراحی چشم 12 نفر از افراد بی بضاعت شركت كرد.
دكتر هاشمی فردا با مراجع عظام تقلید دیدار خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: