کد خبر: ۱۰۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016April 20
شفا آنلاین>تغذیه>برخی از هندوانه از طریق تزریق برخی مواد شیمیایی زودتر و سریع‌تر رشد می‌کنند و گاهی به حدی بزرگ می‌شوند که ترک برمی‌دارند و مصرف این هندوانه‌های دستکاری‌شده به هیچ‌ وجه توصیه نمی‌شود.
به گزارش شفا آنلاین، شاید شما نیز شنیده باشید که برخی از هندوانه‌ها در برخی شهرهای جهان از جمله شهرهای قسمت شرق چین باز و ترک‌برداشته هستند و فروشندگان، باز بودن آن را نشان از رسیدگی هندوانه‌ها قلمداد می‌کنند؛ در حالی که مزرعه‌داران به هندوانه ها دوزهای چشمگیری از مواد شیمیایی رشد‌ دهنده در هوای شرجی و مرطوب تزریق و روانه بازار می کنند.

برخی از پرورش‌دهندگان هندوانه و مزرعه‌داران با تزریق مواد شیمیایی قصد بزرگ‌تر و سنگین‌تر جلوه دادن هندوانه‌ها را دارند تا از این طریق بتوانند بیشتر سود کنند و هندوانه‌ها را گرانتر بفروشند؛ در حالی که نمی‌دانند با این کار چه آسیبی به سلامت افراد وارد می‌کنند.

در واقع‌ آن‌ها از ماده‌ای به نام فورکلرفنورون، نوعی سیتوکین استفاده می‌کنند که سرعت رشد میوه‌ها و اندازه آن‌ها را دو چندان می‌کند و حالت طبیعی و سالم آن‌ها را از بین می‌برد. این کار ناپسند و در بسیاری از شهرهای کوچک جهان به خصوص در کشور چین شایع است و باید هرچه زودتر این قبیل اقدامات خطرناک و صادرات این میوه‌ها به نقاط دیگر متوقف شود.

در این شرایط، گاهی میوه آنچنان بزرگ می‌شود که می‌ترکد. علاوه بر هندوانه، میوه‌های دیگری همچون کیوی و خربزه نیز دستخوش چنین تغییرات مضرری می‌شوند که اقدامی غیرقانونی تلقی می‌شود. این اقدام سبب افزایش سطح مسمومیت میوه‌ها، کاهش کیفیت و سالم بودن میوه‌ها می‌شود و موجب برخی تغییرات هورمونی در بدن انسان می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: