کد خبر: ۱۰۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>دست کم 16 نفر در بیمارستانی در آمریکا هپاتیت سی گرفته‌اند، اپیدمی که گفته می‌شود زیر سر یکی از پرستاران بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، بعد از این که مسوولان متوجه شدند یک بیمار و یک پرستار در بیمارستان «مک کی- دی» آمریکا به گونه نادری از ویروس هپاتیت سی مبتلا هستند، تحقیقات خود را شروع کردند.


پرستار مورد نظر یک زن 49 ساله به نام «آلت نیلسن» است که سال 2014 و بعد از این که مشخص شد مسکن‌های قوی را از بیمارستان دزدیده، اخراج شده است.


با پیشرفت ماجرا، اکنون مشخص شده دست کم 16 نفر در طول سال‌های گذشته در این بیمارستان هپاتیت سی گرفته‌اند و بعضی از آن‌ها وکیل گرفته‌اند تا پرونده را به دادگاه ببرند.


یکی از مسوولان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا می‌گوید: «متداول‌ترین راه انتقال هپاتیت سی در آمریکا از طریق سوزن آلوده است، و تنها راه انتقال هپاتیت سی هم از خون به خون است.»


یکی از وکلای درگیر پرونده می‌گوید، بعضی از موکلان او بیماری‌هایی داشته‌اند که اکنون ویروس جدید،‌ وضعیتشان را پیچیده‌تر کرده. یکی دیگر از موکلانش هم مادری است که بعد از ابتلا به ویروس، باردار شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: