کد خبر: ۱۰۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 19
شفا آنلاین>سلامت>مدیر طرح و برنامه هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی گفت: 19 میلیارد تومان برای حمایت از هزینه انواع پیوند عضو در كشور در سال 94 هزینه ‌شد.

به گزارش شفا آنلاین،هومن نریمانی روز سه شنبه در نشست خبری مسئولان هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت افزود: از سال 78 تاكنون كه این نهاد تاسیس شده است، به علت ضعف بیمه ها در پوشش هزینه پیوند اعضا در كشور و هزینه بالای این اعمال جراحی، هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت بخش مهمی از هزینه این جراحی ها را پرداخت كرده است.
وی گفت: انواع پیوند قلب، كبد، ریه و كلیه مورد حمایت هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت است و حتی محلول هایی كه برای انتقال عضو پیوندی از یك بیمارستان به بیمارستان یا شهر دیگر لازم نیز از طریق این نهاد تامین می‌شود و اگر این حمایت نباشد امكان پیوند عضو برای بسیاری از بیماران كه بضاعت مالی كافی ندارند، ممكن نیست.
نریمانی افزود: تاكنون سه هزار و 791 پیوند كبد، هفت هزار و 258 پیوند مغز استخوان، 483 پیوند قلب،‌124 پیوند ریه و بیش از 9 هزار پیوند كلیه با حمایت هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت در كشور انجام شده است.
وی گفت:‌ هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت برای هر پیوند مغز استخوان هفت میلیون تومان، هر پیوند كبد هشت میلیون تومان، هر پیوند قلب پنج میلیون تومان، هر پیوند ریه پنج میلیون تومان و برای پیوند كلیه همه هزینه‌های بیمارستانی را پرداخت می‌كند.
نریمانی افزود: با استعلامی كه از وزارت بهداشت شده است،‌این حمایت برای اتباع خارجی از چمله افغانها و عراقی ها كه كارت اقامت دائم و دفترچه بیمه داشته باشند نیز انجام می شود.
برچسب ها: وزارت ، بهداشت ، جراحی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: