کد خبر: ۱۰۴۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: خطاهای پزشکی در همه جای دنیا رخ می دهد و 75 درصد از این خطاها قابل اجتناب است.
به گزارش شفا آنلاین،محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با پیشرفت علم پزشکی خطاهای این حوزه نیز جدی تر می شود؛ عواملی همچون افزایش میانگین طول عمر، بیماری های غیرواگیر مزمن ، روش های تهاجمی درمانی و استفاده از داروهای جدید که عوارضی را به همراه دارد، در بروز خطاهای پزشکی موثر است.

وی افزود: بیمارستان های سراسر دنیا برای مقابله و کنترل با این موضوع برنامه دارند. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی در یک بیمارستان 300 تختخوابی در سال، سه هزار اتفاق ناخواسته پزشکی رخ می دهد.

معاون درمان پیامدهای این اتفاقات را اینگونه توضیح داد: بروز خطاهای پزشکی هم بار مالی بالایی برای سازمان های بیمه به همراه دارد و هم سلامت جامعه و بیمار را تهدید می کند؛ البته نکته مهم این است که 75 درصد این اتفاقات قابل اجتناب و پیشگیری اند.

آقاجانی از برنامه های وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت در کنار ارتقاء خدمات بیمارستان ها از جمله تجهیز و رشد کیفیت خدمات، به بحث امنیت بیماران هم پرداخته است. معاونت درمان وزارت بهداشت به این منظور برنامه ای را برای سال 95 در نظر دارد که جنبه های مختلفی را شامل می شود.

وی اظهار داشت: البته این برنامه در حوزه های معاونت آموزشی، بهداشت و پژوهشی و سازمان غذا و دارو نیز مورد بحث است و نقشه راهی برای آن طراحی شده تا دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی با موضوع ایمنی بیمار آشنا شوند و روش های جلوگیری از خطاهای پزشکی را آموزش ببینند.
برچسب ها: درمان ، بهداشت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: