کد خبر: ۱۰۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفا آنلاین>سلامت>مدير گروه بيماريهاي واگير معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مازندران از شناسايي 327 نفر مبتلا به بيماري ايدز در اين استان خبرداد .
به گزارش شفا آنلاین،محمدرضا پارسايي گفت كه درصد بيشتر اين افراد از راه اعتياد و تزريق با سرنگ هاي آلوده به اين بيماري مبتلا شدند .
وي از تغيير شيوه ابتلا به بيماري ايدز در مازندران هشدار داد و افزود : ابتلا به اين بيماري از طريق مقاربت و تماس جنسي در حال افزايش است و اين مساله نوعي هشدار و زنگ خطر به شمار مي رود .
مدير گروه بيماريهاي واگير دانشگاه علوم پزشكي مازندران در خصوص جنسيت بيماران مبتلا به ايدز نيز گفت : يك چهارم بيماران شناسايي شده در مازندران را زنان تشكيل مي دهند .
وي تشخيص و ارزيابي درست درماني را راه مناسبي براي كنترل و جلوگيري از گسترش بيماري ايدز دانست و گفت: سال گذشته با راه اندازي آزمايشگاه منطقه اي تشخيص ايدز شمال كشور در ساري گامي براي تشخيص زودهنگام براي كنترل اين بيماري و انتخاب نوع درمان مناسب براي مبتلايان به منظور افزايش طول عمر آنان صورت گرفته است .
اين مسوول، نبود آزمايشگاه تشخيص ايدز در شمال كشور را حلقه مفقوده براي پيشگيري و مقابله با اين بيماري در اين سالها عنوان كرد و ادامه داد : سال گذشته با راه اندازي اين مركز مساله مورد نظر رفع و پوشش استان هاي شمالي كشور براي تشخيص بيماري ايدز فراهم شده است .
وي ادامه داد : در مدت حدود يكسال فعاليت آزمايشگاه تشخيص ايدز در شمال كشور 25 مورد جديد مبتلايان به اين بيماري شناسايي شد .
وي كه آمار ايدز را بيشتر از آمار كنوني مي داند ، ادامه داد : موارد شناسايي شده جديد ابتلا به اين بيماري مربوط به افراد قابل دسترسي است و وجود افراد پنهان و غير قابل دسترسي شناسايي ديگر موارد را با مشكل مواجه مي كند .
مازندران حدود 3 ميليون و 200 هزار نفر جمعيت دارد .
برچسب ها: ايدز ، اعتياد ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: