کد خبر: ۱۰۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 17
شفا آنلاین>اجتماعی>تحقیقات جدید در آمریکا نشان داده سیگاری‌ها سخت‌تر شغل پیدا می‌کنند و درآمد کمتری از کار خود به دست می‌آورند.
به گزارش شفا آنلاین،  پس از مطالعه ۱۲ ماهه روی یک نمونه ۲۵۱ نفری از بیکارانی که به دنبال شغل می‌گشتند، سیگاری‌ها نسبت به غیر سیگاری‌ها در وضعیت سخت‌تری برای یافتن شغل و اشتغال مجدد قرار داشتند.

       جودیت پروچاسکا، نویسنده اصلی این پژوهش و استاد دانشگاه استنفورد گفت: «هنگامی که سیگاری‌ها شغلی دائمی پیدا می‌کردند، به طور چشمگیری درآمد آن‌ها کمتر از غیر سیگاری‌ها بود. این اختلاف به طور میانگین حدود ۵ دلار به ازای هر ساعت یا سالانه بیش از ۸۳۰۰ دلار است.» اینکه چرا کسانی که سیگار می‌کشند با این مشکلات شغلی بیشتر درگیر هستند نامعلوم است و شاید عواملی غیر از سیگار کشیدن بتواند این تفاوت را توضیح دهد. بر اساس این تحقیق، استعمال دخانیات منجر به افزایش هزینه‌های پزشکی، مدت از کار افتادگی و روزهای بیماری می‌شود. مطالعات پیشین بیانگر ارتباط سیگار کشیدن و بیکاری بود؛ اما این پژوهشی تازه و غیرمعمول است که افراد بیکار را به مدت طولانی بررسی می‌کند. محققان ۲۵۱ نفر را که شامل ۱۳۱ سیگاری و ۱۲۰ غیر سیگاری بودند و از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به دنبال شغل می‌گشتند، دنبال کردند. متوسط سن آنان ۴۸، دوسوم از آنان مرد و ۳۸ درصد سفیدپوست بودند.

       در طول یک‌سال، پژوهشگران پی بردند که ۵۶درصد از غیر سیگاری‌ها شغل پیدا کردند؛ در حالی که این میزان برای سیگاری‌ها ۲۷ درصد بود. در میان کسانی که استخدام شدند، سیگاری‌ها به طور میانگین ساعتی 15/1 دلار و غیرسیگاری‌ها 20/27 دلار گرفتند. به گفته پروچاسکا سیگاری‌ها به بخت خود لگد می‌زنند. آن‌ها بیشتر تمایل دارند برای سیگار پول خرج کنند تا هزینه‌هایی مانند حمل‌ونقل، گوشی همراه، لباس جدید و آراستگی را که به یافتن شغل کمک می‌نمایند، پرداخت کنند. اگر به سیگار بعدی فکر کنید و روی سوالات زیر دست خود تمرکز نداشته باشید، قطعا در فرآیند مصاحبه شغلی دچار مشکل خواهید شد. همچنین افرادی که بوی سیگار می‌دهند، امنیت شغلی بسیار کمتری نزد مدیران دارند.سپبید
Health Day
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: