کد خبر: ۱۰۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 16
شفا آنلاین>سلامت>یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: در افراد با مزاج خشک ( چه سرد و خشک چه گرم و خشک) معضلی به نام چاقی وجود ندارد, مگر سوء مزاج اعضا یا چاقی موضعی در بدن این افراد رخ دهد.

به گزارش شفا آنلاین،علی محمد ملاحی درباره تدابیر چاقی اظهار داشت: جُثه در طب سنتی تحت تاثیر ارگان چهارگانه بر یک دیگر شکل می‌گیرد.

به گفته وی این به معنی آن است که هر چه میزان رطوبت در بدن یا در عضو بیشتر باشد, چاقی بیشتر می‌شود. با این تفاوت که در ترکیب گرما با رطوبت در بدن موجب افزایش توده عضلات در بدن خواهد شد یا به اصطلاح خوش گوشت گفته می‌شود؛ اما در ترکیب سرما با رطوبت در بدن موجب بروز چربی و سلول‌های چربی محیطی می‌شود.

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران افزود: در بین مزاج‌های 9 گانه, در افراد با مزاج گرم و تر یا به اصطلاح غلط, دموی‌ها و در افراد با مزاج سرد و تر یا به اصطلاح غلط, بلغمی‌ها شایع است.

ملاحی اضافه کرد: بنابراین در افراد با مزاج خشک ( چه سرد و خشک چه گرم و خشک) معضلی به نام چاقی وجود ندارد, مگر سوء مزاج اعضاء یا چاقی موضعی در بدن این افراد رخ دهد.

برای پیشگیری از چاقی چه کار کنیم؟

وی گفت: برای پیشگیری از چاق شدن باید همان اصولی را رعایت کنیم که در درمان چاقی به کار می‌بریم. بر اساس حفظ الصحه، شرایط افراد و بدن افراد را به سمتی سوق دهیم که از ایجاد رطوبت بیشتر در بدن جلوگیری شود یا اینکه از رطوبت بدن کاسته شود.

یک دستیار تخصصی طب سنتی ایران خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از چاق شدن از خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها گرفته تا پوشاک,  خواب و اعراض نفسانی یا حالات روانی افراد را باید بهبود بخشید تا از بروز رطوبت زیادی در بدن کاست.

برچسب ها: طب سنتی ، رطوبت ، عضلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: