کد خبر: ۱۰۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>طب سنتی>متخصص طب گیاهی با اشاره به راه‌های درمان کم خوابی گفت: چاقی و مشکلات گوارشی از جمله عوارض کم خوابی به شمار می‌رود.

به گزارش شفا آنلاین،محمود دریایی در رابطه با موضوع کم‌خوابی اظهار داشت: کم‌خوابی پدیده‌ای است که 70 درصد به تغذیه فرد و 30 درصد به مشغله روزانه آن باز می‌گردد. بنابراین برای رفع این مشکل باید به این دو موضوع توجه خاص داشت.

وی با بیان اینکه شکر و مصرف شیرینی‌جات خواب را از بین می‌برد، افزود: مصرف این مواد هورمونی به نام فروتنین ترشح کرده که در واقع سبب بیداری سلول‌های مغزی می‌شود. نور هم که در محل خواب زیاد باشد نیز ترشح این هورمون بیشتر می‌شود.

متخصص طب گیاهی افزود: کاهش مصرف شکر، چای و قهوه هنگام خواب در رفع کم‌خوابی و بی‌خوابی بسیار موثر است ولی باید توجه داشت که دیر میل کردن شام نیز به دلیل سوء هاضمه و یا عدم هضم صحیح سبب بی‌خوابی می‌شود.

دریایی ادامه داد: مصرف ماست موسیر و دم‌نوش‌هایی مانند عرق بهار نارنج و به‌لیمو هنگام خواب آرام‌بخش است و خوابی آرام را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

وی چاقی بیش از حد، یبوست و مشکلات مربوط به روده را از عوارض بی‌خوابی برشمرد و عنوان کرد: افراد در صورت بروز مشکل کم‌خوابی یا بی‌خوابی حتما جهت حفظ سلامتی خود باید اقدامات لازم را جهت درمان انجام دهند.

متخصص طب گیاهی درمورد مساله پرخوابی نیز اظهار داشت: این مساله گاهی به دلیل غلبه بلغم( طبع سرد) در بدن صورت گرفته که در واقع به دلیل مصرف غذاهای سرد و موادی همچون کاهو و ماست ایجاد می‌شود و در واقع این مساله رطوبت مغز را بیشتر کرده و سبب لخت شدن بدن و پرخوابی می‌شود.

دریایی پف کردن صورت و تجمیع آب در بافت‌های بدن همچون شکم را از عوارض پرخوابی برشمرد و عنوان کرد: همچنین این مشکل سبب بروز سوء هاضمه می‌شود. لذا توجه به مساله خواب و تنظیم آن باید برای افراد مدنظر قرار گیرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زهرا خلیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
0
0
سلام...من ی مدتی هست ک دچار بی خوابی شدم شب ک ساعت ۱۲ میخوابم ساعتای ۴و۵ بیدار میشم با اینک خیلیم خوابم میاد اما نمیتونم بخوابم.. و ۲۲ سالمه
لطفا اگه میشه راهنماییم کنین
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار