کد خبر: ۱۰۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 14
شفا آنلاین>سلامت>دانشمندان در دانشگاه برگن در حال بررسی علت ایجاد پلاکهای بتا آمیلوئید هستند که باعث بروز بیماری آلزایمر می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، بیماری آلزایمر توسط رسوب پروتئین بتا آمیلوئید و متعاقبا ایجاد پلاک‌هایی در مغز اتفاق می‌افتد که سلول‌های عصبی را مختل می‌کنند.

با اکتشافات جدیدی که هر ماه صورت می‌پذیرد، درک ما از بیماری آلزایمر همیشه در حال تحول است. دانشمندان به تازگی آموخته‌اند که تقلید حرکات می‌تواند به بیمار کمک کند تا توانایی‌های از دست رفته خود را مجددا بازیابند.

تیم محققان برای این تحقیقات جدید، بیماران مبتلا به مشکلات عمده جسمی و روانی که دلیل همه آنها یک نقص ژنی خاص است را مورد بررسی قرار دادند. این نقص ژنی در این بیماران که PITRM1 نام دارد باعث کاهش در مقدار یک پروتئین خاص در سیستم‌های آنها شده است.

اسکن مغز این بیماران نشان داد که در مغز اکثر این بیماران تجمع بتا آمیلوئید وجود دارد. آزمایش‌های بیشتر بر روی موش‌های آزمایشگاهی نیز نشان دهنده همان نتایج مشابه بود.

نتایج این پژوهش شامل یک بحث طولانی در مورد رابطه بین میتوکندری و تجمع آمیلوئید در مغز است. محققان دریافتند که میتوکندری نقش بسیار مهمی در روند رسوب پروتئین بازی می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: