کد خبر: ۱۰۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 13
شفا آنلاین>سلامت>محققان می‌گویند احتمال ابتلا به سرطان با منشا عفونی در افراد مبتلا به ایدز 10 برابر بیش از احتمال ابتلا در سایر جمعیت است.
به گزارش شفا آنلاین، محققان مرکز بین‌المللی تحقیقات در رابطه با سرطان در فرانسه در گزارشی که در مجله AIDS منتشر کردند میزان ابتلا به سرطان را در مبتلایان به ایدز بین سال‌های 1996 تا 2010 زیر نظر گرفتند و متوجه شدند تنها در سال 2008 حدود 6200 مورد سرطان در افراد مبتلا به ایدز گزارش شده که 2500 مورد از این سرطان‌ها عفونی بوده است.


محققان هشدار داده‌اند در حالی که 40 درصد سرطان‌ها در افراد مبتلا به ایدز منشا عفونی دارد، در حالت عادی تنها 4 درصد جامعه به این نوع سرطان‌ها مبتلا می‌شوند. به گفته متخصصان میزان ابتلای مبتلایان به ایدز به انواع خاصی از سرطان از جمله معده، کبد و دهانه رحم بسیار بالاتر است از میزان طبیعی آن در جامعه افراد سالم است.

این روزها که محققان توانسته‌اند امید به زندگی را در مبتلایان به ایدز بالا ببرند سرطان بلای جدیدی برای جان بیماران است! محققان توصیه می‌کنند مبتلایان به ایدز مرتبا تحت نظر باشند تا با مشاهده نخستین علائم ابتلا به سرطان درمان‌های به موقع آغاز تا از پیشرفت سرطان در آنها پیشگیری شود.

برچسب ها: ایدز ، سرطان‌ ، عفونت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: